Óvatosan bővítik hálózataikat az orosz kiskereskedelmi cégek
A legtöbb cég kis alapterületű egységeket fejleszt, a hipermarketek építését elhalasztják.
A legnagyobb orosz kiskereskedelmi lánc
az X5 befektetési vezetője szerint, míg a
hipermarketek építése legkevesebb három
év alatt térül meg, addig a kisebb üzletek
már két-három hónap után meghozzák
az árukat.
Az X5 idén 500 millió
amerikai dollárra csökkenti törzstőkéjét,
és elsősorban a Pyaterochka diszkontlánc fejlesztésére
koncentrál. Hasonló stratégiát követ
2009-ben a Magnit és a Dixi is. A Magnit a korábban
tervezett 750-800 millió dollár helyett csak 660
milliót költ fejlesztésre, és idén
17 hipermarket helyett csak 10-15 nagy alapterületű áruházat
épít. Folytatódik viszont a kis alapterületű
egységek számának bővítése, ebből
a típusból a korábbi 250 helyett 350-400
egységet hoznak létre. A Dixi idén 140 millió
dollárt költ fejlesztésre, de ez az összeg
csak a tavaly megkezdett beruházások idei költsége,
új építést nem tervez a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >