Óvatosan bővítik hálózataikat az orosz kiskereskedelmi cégek
A legtöbb cég kis alapterületű egységeket fejleszt, a hipermarketek építését elhalasztják.
A legnagyobb orosz kiskereskedelmi lánc
az X5 befektetési vezetője szerint, míg a
hipermarketek építése legkevesebb három
év alatt térül meg, addig a kisebb üzletek
már két-három hónap után meghozzák
az árukat.
Az X5 idén 500 millió
amerikai dollárra csökkenti törzstőkéjét,
és elsősorban a Pyaterochka diszkontlánc fejlesztésére
koncentrál. Hasonló stratégiát követ
2009-ben a Magnit és a Dixi is. A Magnit a korábban
tervezett 750-800 millió dollár helyett csak 660
milliót költ fejlesztésre, és idén
17 hipermarket helyett csak 10-15 nagy alapterületű áruházat
épít. Folytatódik viszont a kis alapterületű
egységek számának bővítése, ebből
a típusból a korábbi 250 helyett 350-400
egységet hoznak létre. A Dixi idén 140 millió
dollárt költ fejlesztésre, de ez az összeg
csak a tavaly megkezdett beruházások idei költsége,
új építést nem tervez a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >