Ötből két kiskereskedelmi vezető szerint túl sok a csatorna a hatékony értékesítéshez
Az online vásárlás még sosem volt ennyire kényelmes a vásárlók számára, akik számos csatornán keresztül érhetik el kedvenc márkáikat. Ugyanakkor ez a sokféleség az értékesítőket összezavarja, mivel 47% szerint túl sok csatorna van ahhoz, hogy hatékonyan nyújtsák a legjobb értékesítési élményt.
A Wunderman Thompson Commerce & Technology „Hahó Brandek, lejtő helyett… e-kereskedjetek!” jelentése szerint a kiskereskedők 94%-a rendelkezik többcsatornás stratégiával, azonban sokan nem tudják, hogy milyen sikeres megközelítésre van szükségük, vagy hogyan lehet a legjobban kihasználni a rendelkezésre álló csatornákat a digitális versenytársak között.
A vezetők 66%-a elismeri, hogy hatékonyabban is használhatná a digitális csatornákat, és 44% nehezen tudja biztosítani a konzisztens márkaélményt minden csatornán. Majdnem felük (49%) nehezen tudja értékelni saját többcsatornás kezdeményezéseit. Bár a vállalatok 59%-a azt állítja, hogy testre szabott stratégiákkal rendelkezik az egyes platformokhoz, mindössze 11% szerint nincs különbség, és talán még aggasztóbb, hogy 29% még azt sem tudja.
A vezetők szerint a legkönnyebb értékesíteni a piactereken (35%), amelyeket szorosan követnek a közösségi platformok (33%). A piacterek prominenciája azonban kétrét lehet vágott kard, mivel a vezetők kétharmada (68%) szerint létfontosságúak a márkájuk jövője szempontjából, de 42% -uk növekedésüket fenyegetettségnek látja.
A hagyományos boltok gyorsan lekerülnek a vezetők prioritási listájáról. Csak 11% várhatóan költi költségvetésének egy részét a téglából és a vakolatból álló boltokra, és alig egyötödük (17%) szerint ez a legkönnyebb csatorna értékesítésre. Ez a figyelmetlenség talán nem meglepő, figyelembe véve, hogy a vezetők háromötöde (60%) nehéznek tartja a digitálisan született márkákkal és piacterekkel való versenyt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >