Osztrák Burger King kampány: a növényi burger az új „normális”
A gyorsétteremlánc ausztriai éttermeiben folytatódik a növényi alapú fogások bevezetése, méghozzá egy új kampány segítségével, amelynek célja, hogy a menüben a növényi alapú burgerek alkossák az „új normálist”.
A kampány címe „A húsopció”, amelyben az éttermi dolgozók azt kérdezik a vásárlóktól, hogy „normál vagy húsos burgert” szeretnének-e fogyasztani. A július 12-én elkezdődött kampány kisfilmje azt bizonyítja, hogy a vegetáriánusoknak és vegánoknak tetszik az ötlet, a húsevőket azonban már annál inkább elbizonytalanítja a kérdés a rendelés leadásakor. Az 55 másodperces kampány video a fogyasztóknak a kérdésre adott reakcióját emeli ki és néhányuk álláspontját be is mutatja.
A kisfilmet Bécs egyik Burger King éttermében lezajlott kísérlet során vették fel, amikor minden olyan vásárlónak automatikusan növényi alapú burgert adtak, aki nem kérte kifejezetten, hogy húsosat szeretne. Az étteremlánc az Ausztriában működtetett 60 üzletében található digitális rendelésfelvevő felületeken szintén ilyen formában szerepelteti ezt a kérdést.
A franchise osztrák vezetője, Jan-Christoph Küster szerint a Burger King számára fontos, hogy aki a szendvicseket ezentúl növényi alapú változatban szeretné fogyasztani, annak szinte teljesen ugyanaz a választék álljon a rendelkezésére, mint azoknak, aki a népszerű fogások hagyományos – húsos – verziójára szavaznak. Ugyanis ezentúl szinte a teljes termékválaszték – beleértve a klasszikusokat – rendelkezésre áll majd tisztán növényi alapú összetételben is. Ezzel a Burger King erős jelzést ad a húshelyettesítők támogatásáról és határozottan demonstrálja elképzelését a gyorséttermi szektor jövőjét illetően.
A kampányban szereplő kérdés megfogalmazásával azt szeretnék bebizonyítani, hogy a fogyasztóik igényeit komolyan veszik, látván, hogy a növényi alapú táplálkozás népszerűsége növekszik.
A vezető hozzátette, hogy a provokatívnak szánt kérdéssel tulajdonképpen társadalmi párbeszédet szeretnének generálni és bemutatni azt, hogy a növényi alapú alternatívák íze a megtévesztésig hasonló a húsos megfelelőjükhöz. Ahogy fogalmazott: „a hús is egy opció – de nem az egyetlen”.
A kampány mottóját („Normált vagy húsosat?”) egész Ausztria területén alkalmazni fogják, ahogy a közösségi médiában is. A videonak már eddig százezren felüli organikus nézettsége volt az Instagram-on és a YouTube-on, a #normalodermitfleisch/#meatoption hashtag-ek alatt.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >A szürke marha legszebb árnyalatai
A kis híján kihalt szürke marha hosszú távú fennmaradásának alapfeltétele…
Tovább olvasom >Rengeteg az import hús a magyar polcokon
Magyarország élőmarha- és sertéshús-piacán komoly változások figyelhetők meg 2024-ben: miközben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >