Osztrák Burger King kampány: a növényi burger az új „normális”
A gyorsétteremlánc ausztriai éttermeiben folytatódik a növényi alapú fogások bevezetése, méghozzá egy új kampány segítségével, amelynek célja, hogy a menüben a növényi alapú burgerek alkossák az „új normálist”.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-08-12-10.49.45-1024x692.png)
Ugyanazt a választékot akarják növényi alapú ételek frontján is
A kampány címe „A húsopció”, amelyben az éttermi dolgozók azt kérdezik a vásárlóktól, hogy „normál vagy húsos burgert” szeretnének-e fogyasztani. A július 12-én elkezdődött kampány kisfilmje azt bizonyítja, hogy a vegetáriánusoknak és vegánoknak tetszik az ötlet, a húsevőket azonban már annál inkább elbizonytalanítja a kérdés a rendelés leadásakor. Az 55 másodperces kampány video a fogyasztóknak a kérdésre adott reakcióját emeli ki és néhányuk álláspontját be is mutatja.
A kisfilmet Bécs egyik Burger King éttermében lezajlott kísérlet során vették fel, amikor minden olyan vásárlónak automatikusan növényi alapú burgert adtak, aki nem kérte kifejezetten, hogy húsosat szeretne. Az étteremlánc az Ausztriában működtetett 60 üzletében található digitális rendelésfelvevő felületeken szintén ilyen formában szerepelteti ezt a kérdést.
A franchise osztrák vezetője, Jan-Christoph Küster szerint a Burger King számára fontos, hogy aki a szendvicseket ezentúl növényi alapú változatban szeretné fogyasztani, annak szinte teljesen ugyanaz a választék álljon a rendelkezésére, mint azoknak, aki a népszerű fogások hagyományos – húsos – verziójára szavaznak. Ugyanis ezentúl szinte a teljes termékválaszték – beleértve a klasszikusokat – rendelkezésre áll majd tisztán növényi alapú összetételben is. Ezzel a Burger King erős jelzést ad a húshelyettesítők támogatásáról és határozottan demonstrálja elképzelését a gyorséttermi szektor jövőjét illetően.
A kampányban szereplő kérdés megfogalmazásával azt szeretnék bebizonyítani, hogy a fogyasztóik igényeit komolyan veszik, látván, hogy a növényi alapú táplálkozás népszerűsége növekszik.
A vezető hozzátette, hogy a provokatívnak szánt kérdéssel tulajdonképpen társadalmi párbeszédet szeretnének generálni és bemutatni azt, hogy a növényi alapú alternatívák íze a megtévesztésig hasonló a húsos megfelelőjükhöz. Ahogy fogalmazott: „a hús is egy opció – de nem az egyetlen”.
A kampány mottóját („Normált vagy húsosat?”) egész Ausztria területén alkalmazni fogják, ahogy a közösségi médiában is. A videonak már eddig százezren felüli organikus nézettsége volt az Instagram-on és a YouTube-on, a #normalodermitfleisch/#meatoption hashtag-ek alatt.
Kapcsolódó cikkeink
BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon
BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon február 4-én, amely az Omszk…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Főként a kenyér és a hamburger ára nőtt
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >