Ősztől kötelező lesz a biztonsági kód használata az internetes vásárlásoknál, az ügyfeleknek is van teendője
Szeptember 14-től kötelező lesz a biztonsági kód használata az online vásárlásoknál az Európai Unión belül, a szolgáltatást bankfiókban, internetbankban, vagy mobilalkalmazásban kell aktiválni az ügyfeleknek – hívta fel a figyelmet az OTP Bank szerdai közleményében.
Az EU-n belüli online vásárlásoknál a kártyaadatokon túl SMS-ben a telefonra érkező, egyszer használatos biztonsági kódot is meg kell adni a fizetés jóváhagyásához.
A szolgáltatás beállítása a lakossági és üzleti ügyfeleknek is kötelező. Az üzleti ügyfelek a határidőig a számlavezető fiókban adatlap kitöltésével és aláírásával kérhetik az üzleti betéti kártyához az internetes biztonsági kód szolgáltatás és a virtuális vásárlási limit beállítását.
Az internetes biztonsági kód szolgáltatás mellett a magánszemélyekhez hasonlóan a vállalkozások számára is elérhetőek olyan egyéb funkciók, amelyek még biztonságosabbá teszik a kártyahasználatot. A virtuális vásárlási limit segítségével beállítható, hogy naponta legfeljebb mennyi pénz költhető el a bankkártyával a virtuális kasszáknál. Ezen felül a külföldi használat területi korlátozásával a szerződő fél képviseletére jogosult megszabhatja, hogy a kártyabirtokos hol használhatja az üzleti betéti kártyát: csak Magyarországon vagy egész Európában, esetleg az egész világon – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >