Ősztől kötelező lesz a biztonsági kód használata az internetes vásárlásoknál, az ügyfeleknek is van teendője
Szeptember 14-től kötelező lesz a biztonsági kód használata az online vásárlásoknál az Európai Unión belül, a szolgáltatást bankfiókban, internetbankban, vagy mobilalkalmazásban kell aktiválni az ügyfeleknek – hívta fel a figyelmet az OTP Bank szerdai közleményében.
Az EU-n belüli online vásárlásoknál a kártyaadatokon túl SMS-ben a telefonra érkező, egyszer használatos biztonsági kódot is meg kell adni a fizetés jóváhagyásához.
A szolgáltatás beállítása a lakossági és üzleti ügyfeleknek is kötelező. Az üzleti ügyfelek a határidőig a számlavezető fiókban adatlap kitöltésével és aláírásával kérhetik az üzleti betéti kártyához az internetes biztonsági kód szolgáltatás és a virtuális vásárlási limit beállítását.
Az internetes biztonsági kód szolgáltatás mellett a magánszemélyekhez hasonlóan a vállalkozások számára is elérhetőek olyan egyéb funkciók, amelyek még biztonságosabbá teszik a kártyahasználatot. A virtuális vásárlási limit segítségével beállítható, hogy naponta legfeljebb mennyi pénz költhető el a bankkártyával a virtuális kasszáknál. Ezen felül a külföldi használat területi korlátozásával a szerződő fél képviseletére jogosult megszabhatja, hogy a kártyabirtokos hol használhatja az üzleti betéti kártyát: csak Magyarországon vagy egész Európában, esetleg az egész világon – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU: a nemzetközi jog alkalmazása kötelezettség a kibertérben is
Az Európai Unió Tanácsa nyilatkozatot hagyott jóvá a nemzetközi jog…
Tovább olvasom >Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a gazdák nem akadályai, hanem partnerei a zöld átállásnak
Az európai gazdákra nem akadályként, hanem nélkülözhetetlen partnerként kell tekinteni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >