Ősszel is zöldülnek
A csomagolóipar zászlaján annyi más címszót követően ma szép, nagy betűkkel az olvasható: fenntarthatóság. A cikkünkben megszólaló csomagolóipari cégek ezt a témát közelítik meg saját innovációikon, fejlesztéseiken keresztül.
Szerző: Gyarmati Orsolya
A tavalyi évben a pandémia okozta bizonytalanságok után idén a stabilitás visszaállítása volt a fő cél a BS Plastic életében. A kiszámíthatatlan időszak sok fejlődést is tartogatott számukra, hiszen a csomagolóipar éves szinten kb. 5-10%-kal növekszik, többek között azért is, mert a jelen kor egyik legnagyobb problémájára, az élelmiszer-pazarlásra és a higiénia megőrzésére igyekszik megoldásokat találni.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/food-g009929b4e_1280_opt-300x233.jpeg)
Az e-kereskedelem fejlődésével új teret kaptak a csomagolóanyagok
![Büki-Kovács Kitti-BS Plastic](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/Buki-Kovacs-Kitti-BS-P_opt-scaled-e1635493379245-225x300.jpeg)
Büki-Kovács Kitti
marketingvezető
BS Plastic
– Egyre nagyobb hangsúlyt kap az élelmiszerek eltarthatósága, melynek nélkülözhetetlen eszköze a csomagolás. Az e-kereskedelem fejlődésével új teret kaptak a csomagolóanyagok, hiszen a termék védelme lett az első számú szempont. A mi szegmensünket inkább csak áttételesen érinti ez az újfajta igény, mivel a fő profilunkba tartozó termékek elsősorban nem ezt a területet szolgálják ki, de érezhetően megnőtt a kereslet az ezen a területen használt műanyag- és bioműanyag-csomagolások iránt. Úgy véljük, számunkra az élelmiszeripari fóliák fejlesztése és az ehhez tartozó infrastruktúra kiépítésében van még lehetőség, amelyek a középtávú terveink között szerepelnek – mondja Büki-Kovács Kitti, a BS Plastic marketingvezetője.
Körkörös haladás
![Szabó Levente - DS Smith](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/11/Szab%C3%B3-Levente-DS-Smith_crop-252x300.jpg)
Szabó Levente
értékesítési és
marketingigazgató
DS Smith
Az elmúlt év során a DS Smith globális szinten számos fejlesztést hajtott végre vagy indított el. A cég új K+F projektjei három területre: az új alapanyagokra, a hulladék csökkentésére és egy új fejlesztési központ létrehozására fókuszál. Innovációik másik fontos hajtómotorja a vállalat tavaly közzétett fenntarthatósági stratégiájának megvalósítása. Ennek egyik eredményeként kifejlesztették a Körforgásos Tervezési Alapelveket, melyek alkalmazása a hulladék mennyiségének csökkentését, újrahasznosíthatóságot, újrahasználhatóságot segíti elő. Továbbfejlesztették PackRight központjaik működését, azok fizikai és technológiai elemeit is. Termékfejlesztések terén újdonság az EcoBowl, a Touchguard, ami egy speciális, vírusölő bevonat a kartondobozok külsején, valamint a ParceLive csomagolásba építhető multiszenzoros nyomkövető.
– A DS Smithnél nagyon átfogó, többéves előkészítő munkát követően bevezetett innováció hatására néhány évvel ezelőtt Magyarországon is áttértünk a rendkívül pazarló és számos szempontból meghaladott tömegalapú termékspecifikációk használatáról a teljesítményalapú specifikációkra. Partnereink gyorsan felismerték, hogy ez számukra is számos szempontból kedvező lehetőséget kínál, többek között a fenntarthatósági és környezeti hatások csökkentését közvetlenül szolgálja. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a DS Smith csomagolóanyag-gyártó vállalatok között elsőként, az idei évben egy olyan kereskedelmi innovációt mutatott be, melynek segítségével nagyon közérthető módon tudjuk szemléltetni partnereinknek, hogy a csomagolásaik mennyire felelnek meg a fenntarthatósági elveknek, valamint azt is, hogy melyek azok a szempontok, amelyeket újragondolva még fenntarthatóbbá lehet tenni a csomagolást. Ez pedig a Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) – összegzi az eredményeket Szabó Levente, a DS Smith Packaging Hungary szubregionális SMI igazgatója.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/lunch-pail-g842909290__opt-300x200.jpeg)
Környezetbarát, újrahasznosítható
Csak tiszta forrásból
![Rózsa Ferenc, polypack](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/10/R%C3%B3zsa-Ferenc-Polypack_opt-scaled-e1602912350134-227x300.jpeg)
Rózsa Ferenc
ügyvezető
Poly-Pack Kiskunhalas
A Poly-Pack Kiskunhalas Kft. a környezettudatosság és környezetvédelem jegyében folyamatosan keresi a lehetőségeket a fejlesztésre. A vállalat nemrég helyezett üzembe egy 50 kW teljesítményű napelemrendszert, amely a termeléshez szükséges elektromos energiafelhasználás egy kis részét fedezi. A terv a napelemrendszer folyamatos további bővítése. A vállalat célja, hogy 10 év elteltével elmondhassa: 100%-ban saját telephelyén megtermelt energia felhasználásával gyártja a környezetbarát csomagolóanyagokat.
– A Poly-Pack Kiskunhalas Kft. termékfejlesztő csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy az eddig hagyományos polietilén alapú termékeket hogyan lehet kiváltani megújuló forrásból származó PLA, kukoricakeményítő és egyéb növényi eredetű alapanyagok felhasználásával. A cégünk által fejlesztett termékek sikeresen megkapták a TÜV AUSTRIA minőségbiztosító cég által jegyzett védjegyhasználatot. Ezáltal termékeink a piacon a szabályoknak megfelelve tudnak jelen lenni – mondja Rózsa Ferenc ügyvezető.
A dinamikus fejlődés korszaka
A Smurfit Kappa Cégcsoport tevékenységét a fenntartható csomagolási platform támogatására összpontosítja: Better Planet Packaging globális tevékenysége minden olyan erőfeszítést magában foglal, amely elősegíti a környezetbarát csomagolási megoldások kifejlesztését, gyártását és használatát. Csomagolástechnikai innovációjuk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy teljes körű vevői kínálatot biztosítson a közvetlen élelmiszerrel érintkező papírcsomagolásokhoz, a hagyományos kiskereskedelmi másodlagos csomagolásokhoz, ahol már papírbetétekkel helyettesítik az eddig gyakran használt műanyag vagy polisztirol anyagokat. A Smurfit Kappa büszke arra, hogy képes teljesen környezetbarát csomagolási megoldásokat kínálni versenyképes költségszinten a műanyag megoldásokhoz képest.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/recycle-gf2cc4bf77_128_opt-300x225.jpeg)
Trend lett az újrahasznosítás
![Julius Mazan-Smurfit Kappa](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/11/Julius-Mazan_Smurfit-Kappa-e1638184477176-252x300.png)
Julius Mazan
Innovation Manager
Smurfit Kappa
– A csomagolóipar dinamikus időszakon megy keresztül. A vásárlók alapvetően megváltoztatták vásárlási szokásaikat: elsősorban az érintés nélküli vásárlást részesítik előnyben az e-kereskedelem révén, amely nemcsak a termékek szállításával és biztonságával kapcsolatban támaszt új követelményeket a csomagolással szemben, hanem már a fogyasztói élmény is fontos szempont lehet. A hagyományos termékkereskedelem és annak a vásárlók általi helyszíni termékkiválasztási döntésmechanizmusa egyre inkább az online kereskedelemre tevődik át, ezért fontos a belsőleg nyomtatott e-kereskedelmi csomagolások kifejlesztésével fokozni a fogyasztók érzelmeit, elégedettségüket pedig tovább növelni – mondja Julius Mazán, a szlovákiai Smurfit Kappa Obaly Štúrovo Hullámkartongyár innovációért felelős menedzsere. //
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/non-woven-bags-gb9c6ba_opt-200x300.jpeg)
A csomagolás hozzájárul a fogyasztói élményhez
Nem csak a Csomagolásmentes Napon inthetünk búcsút a műanyag elviteles dobozoknak
Évente egy átlagos magyar ember 100 kg csomagolóanyagot dob ki a szemétbe. Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal ez a szám radikálisan csökkenthető lenne.
A Csomagolásmentes Naphoz idén csatlakozik a RAKUN Dobozközösség is. Céljuk, hogy felhívják a figyelmet az egyszer használatos eszközök káros hatásaira és arra buzdítsák a lakosságot és a vendéglátóhelyeket, hogy váltsanak újrahasználható és újratölthető csomagolásra.
A RAKUN Dobozközösség csapata a Csomagolásmentes Nap hetében arra buzdította a lakosságot, hogy tegyen egy környezettudatos lépést a bolygóért, például azzal, hogy csatlakozik a többször használható dobozrendszerhez, vagy felhívja erre a környezetbarát csomagolási lehetőségre egy vendéglátóhely figyelmét. //
Kapcsolódó cikkeink
Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >Kihirdették a 10. jubileumi K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit
Tizedszer hirdették ki a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit.…
Tovább olvasom >Folytatódik a növekedés, megtalálta a vásárlók szívéhez vezető utat a MediaMarkt
Jelentősen nőtt a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy forgalma és nyeresége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >