Óriásit drágulhat a sör decembertől
Akár 40-50 forinttal is nőhet a sör ára – legalábbis így értesült a Metropol. A szomszédunkban zajló háború kitörése után az alkoholos termékek árai szerényebben emelkedtek mint az élelmiszereké, ám a fegyveres konfliktus negatív hatásai már érződnek a világ nagyobb sörgyártóinál is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/pexels-elevate-1269025.jpg)
Az éves fogyasztás várhatóan a drágulás ellenére is nagyobb lesz, mint a tavalyi
Legutóbb az év elején volt nagyobb áremelés, akkor mind a három nagy külföldi tulajdonú magyarországi sörgyártó emelte az árait. A kereskedők szerint 4-5 százalékos volt az áremelés, ami a legolcsóbb söröknél 10 forintot jelentett, de a prémium sörök árai ennek többszörösével is nőttek. A Ripost úgy tudja, hogy több hazai kereskedés, éppen ezért jó előre bevásárolt, azért hogy elkerüljék a drasztikus mértékű drágulást.
Mint, ahogyan arról korábban beszámoltunk, a szankciós válság és az energiakrízis miatt egyre nagyobb gondokkal küzd Európa legnagyobb maláta exportőre. A gyártáshoz ugyanis elengedhetetlen a gáz, ám a földgáz ára egy év leforgása alatt megduplázódott, mostanra pedig már megháromszorozódott, így egyre drágábban lehet előállítani a sört – írja a lap.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >