Óriási felvásárlási láz kezdődött az alkoholos italoknál
Megugrott az április-júniusi negyedévben a Zwack bevétele és nyeresége annak köszönhetően, hogy drasztikusan megemelkedett a belföldi értékesítés a július 1-től életbe lépett adóváltozások következtében.
Az alkoholos italok jövedéki adójának emelkedése előrehozott vásárlásokat eredményezett, főként, hogy a társaság árakat emelt, amit az adóemelés mellett az alapanyagok árainak emelkedésével indokolt. Az előrehozott vásárlások és az inflációs környezet hatására folyamatosan romló vásárlóerő következményeként a fogyasztás jelentős visszaesésére számít a második félévben a Zwack, de az éves profitcélt tarthatónak tartja a menedzsment, különösen, hogy egyetlen negyedév alatt már több mint a felét teljesítette a cég.
56 százalékos bevételnövekedésről számolt be a Zwack 2022/2023-as pénzügyi évének első negyedévére, április-júniusra, az előző év azonos időszakához képest. Ez nagyrészt a belföldi értékesítés megugrásának köszönhető, a megemelkedett belföldi értékesítés túlnyomó részét a 2022 július 1-től életbe lépett adóváltozások miatti bevásárlások generálták. Július 1-től a módosítás következtében a szesz jövedéki adója közel 70 százalékkal emelkedett ugyanakkor megszűnt a népegészségügyi termékadó (NETA) fizetési kötelezettség.
A két adó változásának együttes hatásaként átlagosan 6 százalékkal emelkedik a társaság adófizetési kötelezettsége a szeszeken. Ez a folyamatos alap- és csomagolóanyag áremelkedéssel együttesen olyan mértékű költségemelkedést eredményez, ami a társaság profitkilátásait alapjaiban ingatta volna meg, ezért a vállalat azonnali hatállyal rendkívüli évközi áremelést hajtott végre a teljes portfólión, melynek mértéke átlagosan 7 százalék – olvasható a gyorsjelentésben.
A teljes cikk a Portfolio oldalán olvasható, itt.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Narancskeserű
A Zwack legújabb innovációja az Unicum Orange Bitter narancsos ízével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >