Óriási árrobbanás van a magyar szálláshelyeken
Az utóbbi években a pandémia miatt nagyon megváltoztak a nyaralási szokások, csupán egy valami állandó: a magyarok még mindig kifejezetten árérzékenyek, azaz a szálláshely ára befolyásolja leginkább, hol töltik a szabadságukat. Ez már csak azért is rossz hír, hiszen a szállodai szobák, a panziók és az apartmanok ára folyamatosan emelkedik, és ennek a trendnek egyelőre nem látni a végét.

Sikeres a szezon
Az elmúlt években a koronavírus-járvány során jelentősen visszaesett az idegenforgalom, amely a nyaralási szokásokra is hatással volt. Összességében kevesebb utaztunk a pandémia miatt, továbbá az úti célok is megváltoztak, növekedett a belföldi nyaralási kedv. Noha az utóbbi években változtak a nyaralási szokások, a magyarok fele kereskedelmi szálláshelyen, ellátással nyaral. A saját nyaralóban tervezett pihenés a magyarokra kevésbé jellemző, ugyanakkor többen tervezték, hogy egy barát vagy egy rokon szálláshelyén töltik szabadságukat. A magánszálláshelyek eleve népszerűbbek a kelet-közép-európai országokban, aminek valószínűsíthető oka az alacsonyabb keresetek – derül ki a Republikon Intézet által készített elemzéséből.
Mint az sejthető volt, kifejezetten árérzékenyek a magyarok: az úti cél kiválasztásában ez a harmadik legfontosabb szempont. Ez a trend a jövőben várhatóan csak fokozódni fog: a hónapról hónapra növekvő infláció, az energiaára emelkedése miatt feltehetően az olyan luxuskiadásokról mondanak le a magyarok, mint amilyen az utazás.
Kilőttek az árak
Nem véletlen, hiszen a statisztikai hivatal adatai szerint is egyre drágábbak a belföldi szálláshelyek. Ugyanakkor a szálláshelyárak alakulását kifejezetten nehéz követni. Az elmúlt években ugyanis többször be kellett zárniuk a koronavírus-járvány miatt, még a tavalyi év első hónapjaiban is volt olyan időszak, amikor csak üzleti utazókat fogadhattak a szálláshelyek. Vagyis érdemi forgalmat nem produkáltak a szállodák és panziók, a legtöbb zárva tartott.
Kapcsolódó cikkeink
Csütörtöktől fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Elsősorban a hazai turistákra, valamint a környező országokból érkező vendégekre…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >