Oracle Retail: Hitelből terveznek karácsonyozni sokan idén

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 23. 14:02

A vásárlók közel 55%-a mondta, hogy a jelenlegi gazdasági tényezők miatt összességében kevesebbet fog költeni, 68%-uk pedig azt mondta, hogy fontolóra veszi a bolti áruvásárlási hiteleket az ajándékok költségeinek fedezésére. Az Oracle Retail által megkérdezettek 42%-a válaszolta, hogy az ár lesz a vásárlási döntést elsősorban befolyásoló tényező.

A többség áruhitelben gondolkozik

A készletek elérhetősége mellett az ár a legfontosabb szempont, amely eldönti, hogy a fogyasztók hogyan és hol fognak vásárolni az idei ünnepi szezonban

– mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és vezérigazgatója.

Az Oracle új kutatása szerint az infláció az európai fogyasztókat korai vásárlásra és akciók vadászatára ösztönzi, 68%-uk az áruhitelt is megfontolja. A kiskereskedők a technológia segítségével optimalizálják az árképzést és a készleteket, hogy megfeleljenek a fogyasztói igényeknek.

Az Oracle Retail új fogyasztói kutatásából kiderült, hogy az ár lesz a legfontosabb az idei ünnepi szezonban, mivel az európai vásárlók egyre jobban aggódnak a megnövekedett árak és a szűkebb költségvetés miatt. A fogyasztók 77%-a korán tervez bevásárolni – vagy már meg is tette -, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.

A kiskereskedők számára, akik még mindig a korlátozott készletek vagy a feleslegek állandó körforgásával küzdenek, az akciók és árképzési stratégiák helyes megválasztása fogja eldönteni, hogy sikerül-e megfelelni a vásárlói elvárásoknak és a megfelelő profitot kitermelni

– tette hozzá. Az emberek 28%-a aggódik amiatt, hogy az emelkedő árak miatt nem lesz annyi pénze, amennyit az ünnepi vásárlásokra szeretne költeni, 31%-uk pedig attól tart, hogy a megvásárolni kívánt ajándékok idén drágábbak lesznek. Ezért a vásárlók több időt szánnak a legjobb ajánlatok megtalálására, hogy kipipálhassák az ajándéklistán szereplő tételeket.

  • A vásárlók 68%-a mondta, hogy fontolóra venné az bolti áruhiteleket és átütemezetett fizetési lehetőségeket (az emberek 27%-a mondta, hogy még soha nem vett igénybe ilyesmit)
  • 74% akciókat és kedvezményeket fog keresni.
  • 71% mondta, hogy több árösszehasonlítást végez majd online és az üzletben.
  • 70% mondta, hogy alacsonyabb árakat kínáló üzletekben vásárol.

Az emberek mintegy 70%-a használja ki az akciós napokat, időszakokat. Bár a koronát még mindig a fekete péntek viszi a vásárlók 50%-ának tervei alapján, nem sokkal maradnak le az ünnepi leárazások (25%) és a kiberhétfő (25%).

A vásárlók idén szívesen ajándékoznak egymásnak élményt. A legnépszerűbbek ajándékkategóriák a következők lesznek:

  • 30% Élmények barátokkal és családdal
  • 27% Utazás
  • 26% Szépségápolási/ egészségmegőrzési termékek
  • 25% Elektronikai/szórakoztató berendezések és ajándékkártyák
  • 24% Divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések
  • 23% Lakberendezés/bútorok
  • 21% Kisállat-kellékek
  • 20% Luxuscikkek
  • 19% Alkohol
  • 18% Csak digitális formában létező, egyedi dolgok (NFT, non-fungible token) vagy digitális gyűjtemények

Még több infó itt.

Kapcsolódó cikkeink