Oracle Retail: Hitelből terveznek karácsonyozni sokan idén
A vásárlók közel 55%-a mondta, hogy a jelenlegi gazdasági tényezők miatt összességében kevesebbet fog költeni, 68%-uk pedig azt mondta, hogy fontolóra veszi a bolti áruvásárlási hiteleket az ajándékok költségeinek fedezésére. Az Oracle Retail által megkérdezettek 42%-a válaszolta, hogy az ár lesz a vásárlási döntést elsősorban befolyásoló tényező.
A készletek elérhetősége mellett az ár a legfontosabb szempont, amely eldönti, hogy a fogyasztók hogyan és hol fognak vásárolni az idei ünnepi szezonban
– mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és vezérigazgatója.
Az Oracle új kutatása szerint az infláció az európai fogyasztókat korai vásárlásra és akciók vadászatára ösztönzi, 68%-uk az áruhitelt is megfontolja. A kiskereskedők a technológia segítségével optimalizálják az árképzést és a készleteket, hogy megfeleljenek a fogyasztói igényeknek.
Az Oracle Retail új fogyasztói kutatásából kiderült, hogy az ár lesz a legfontosabb az idei ünnepi szezonban, mivel az európai vásárlók egyre jobban aggódnak a megnövekedett árak és a szűkebb költségvetés miatt. A fogyasztók 77%-a korán tervez bevásárolni – vagy már meg is tette -, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.
A kiskereskedők számára, akik még mindig a korlátozott készletek vagy a feleslegek állandó körforgásával küzdenek, az akciók és árképzési stratégiák helyes megválasztása fogja eldönteni, hogy sikerül-e megfelelni a vásárlói elvárásoknak és a megfelelő profitot kitermelni
– tette hozzá. Az emberek 28%-a aggódik amiatt, hogy az emelkedő árak miatt nem lesz annyi pénze, amennyit az ünnepi vásárlásokra szeretne költeni, 31%-uk pedig attól tart, hogy a megvásárolni kívánt ajándékok idén drágábbak lesznek. Ezért a vásárlók több időt szánnak a legjobb ajánlatok megtalálására, hogy kipipálhassák az ajándéklistán szereplő tételeket.
- A vásárlók 68%-a mondta, hogy fontolóra venné az bolti áruhiteleket és átütemezetett fizetési lehetőségeket (az emberek 27%-a mondta, hogy még soha nem vett igénybe ilyesmit)
- 74% akciókat és kedvezményeket fog keresni.
- 71% mondta, hogy több árösszehasonlítást végez majd online és az üzletben.
- 70% mondta, hogy alacsonyabb árakat kínáló üzletekben vásárol.
Az emberek mintegy 70%-a használja ki az akciós napokat, időszakokat. Bár a koronát még mindig a fekete péntek viszi a vásárlók 50%-ának tervei alapján, nem sokkal maradnak le az ünnepi leárazások (25%) és a kiberhétfő (25%).
A vásárlók idén szívesen ajándékoznak egymásnak élményt. A legnépszerűbbek ajándékkategóriák a következők lesznek:
- 30% Élmények barátokkal és családdal
- 27% Utazás
- 26% Szépségápolási/ egészségmegőrzési termékek
- 25% Elektronikai/szórakoztató berendezések és ajándékkártyák
- 24% Divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések
- 23% Lakberendezés/bútorok
- 21% Kisállat-kellékek
- 20% Luxuscikkek
- 19% Alkohol
- 18% Csak digitális formában létező, egyedi dolgok (NFT, non-fungible token) vagy digitális gyűjtemények
Még több infó itt.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >