Önvezető kiszállítást tesztel a Migros Svájcban
Kísérleti jelleggel önvezető házhozszállítási szolgáltatást indított a svájci Migros üzletlánc Migronomous néven.
Az önvezető, elektromos meghajtású jármű, amelyet a helyi Loxo start-up céggel és a Schindlerrel közösen fejlesztettek, jelenleg tesztüzemben szállít élelmiszert a Migros egyik üzletéből a Schindler luzerni Ebikonban található campusába.
Miután a Schindler munkatársai a Migrosnál leadják megrendeléseiket, az ebikoni Migros Mall of Switzerland fiók munkatársai berakják a termékeket a furgonba, amely aztán az 500 méterre lévő Schindler-üzembe szállítja azokat.
A Schindler munkatársai egy kód segítségével tudják kinyitni a rekeszt, és a járműből átvehetik rendeléseiket.
A szolgáltatás hétfőtől péntekig elérhető, és akár 64 bevásárlótáskányi áru szállítására is képes.
Az önvezető jármű olyan érzékelőket használ, amelyek folyamatosan pásztázzák a környezetét, a járókelőket, a forgalmat és az útjelző táblákat. A meghajtó elektromos motor pedig csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A mérnökök a „Loxo Alpha” járművet teljes egészében Svájcban fejlesztették és építették, és ez az első teljesen önvezető furgon, amely svájci utakon közlekedik.
Mivel a Migrosnál leadott online rendelések száma az elmúlt években folyamatosan nőtt, a Migronomous fontos szerepet tölthet be az igény szerinti kiszállításban – véli a kiskereskedő.
„Nagy lehetőség rejlik (ebben a házhoz szállítási formában) a svájci utak magánforgalmának csökkentése kapcsán, hiszen a vásárlóknak így nem kell saját autóval bevásárolni menni” – nyilatkozta Lara Armini, a Loxo társalapítója.
A Migros évek óta elkötelezett a fenntartható közlekedés és a CO2-kibocsátás csökkentése mellett és az olyan alacsony szén-dioxid-kibocsátású meghajtási rendszerekre összpontosít, mint a biogáz, az elektromos áram és a hidrogén.
Kapcsolódó cikkeink
79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Tovább növekszik az Action: Horvátország és Szlovénia is a célpontok között
A holland non-food diszkontlánc, az Action tavaly 29%-kal növelte működési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >