Online vásárlás, logisztika, valamint fenntarthatósági intézkedések az ALDI fókuszában
A tavalyi és az idei év számos változást, fejlesztést hozott az ALDI életében. Felépült a biatorbágyi új hűtőraktár, amely nemcsak innovatív megoldásaival segíti a logisztikai feladatok ellátását, hanem kapacitásbővítésének köszönhetően szélesebb hűtöttáru-kínálatot tesz lehetővé az áruházakban. 2020 végén az ALDI termékei már online is elérhetővé váltak Budapesten, a szolgáltatás folyamatosan bővül. Újabb e-töltőket állított üzembe, és további áruházakra telepít napelemeket az áruházlánc. A vállalat az informatikai szolgáltató leányvállalatát is fejlesztette, ennek köszönhetően tovább bővült annak feladatköre és létszáma. 2020-ban közel 500 új munkahelyet hozott létre az ALDI Magyarországon.
– Melyek voltak az ALDI legfontosabb fejlesztései 2020-ban? – kérdeztük Bernhard Haider országos ügyvezető igazgatótól.
– Az ALDI számára a tavalyi év nem csupán a pandémiáról szólt, számos területen léptünk jelentősen előre. Biatorbágyi logisztikai központunknál felépült az új, 8800 négyzetméter alapterületű hűtőraktárunk. Ebben egy –23 °C-os mélyhűtő és egy 0 °C-os hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával rendelkező előhűtő is helyet kapott, ami 40%-kal nagyobb hűtött-termék-kínálatot tesz majd lehetővé üzleteink számára – így vásárlóink még több kényelmi termék közül választhatnak a jövőben. Logisztikai központunkban a hatékonyabb raktározás érdekében számos félautomata megoldást vezettünk be. Országos hálózatunk 2021-re 148 tagúra nőtt, és közel 500 új munkahelyet hoztunk létre a kereskedelem, a logisztika és az informatika területén.
– Mit tett a vállalat a pandémia idején?
– Szervezetünk rugalmasan és gyorsan reagált a koronavírus-járvány jelentette kihívásokra. Magyarországon elsőként plexilapokat szereltünk fel kasszáinkhoz, majd kézfertőtlenítőkkel láttuk el üzleteinket, és padlómatricákkal segítettük a biztonságos távolságtartást, ezekkel is védve munkatársaink és vásárlóink egészségét. Kollégáinknak a munkahelyen – az eddig is ingyenesen nyújtott friss zöldség-gyümölcs mellett – több hónapra elegendő vitaminkészletet biztosítottunk. Itt is meg kell köszönnöm munkatársaink elkötelezett és odaadó munkáját, amellyel a járvány kitörése után is biztosították a lakosság ellátását és magas színvonalú, zökkenőmentes kiszolgálását.
A színfalak mögött számos magyar beszállítónknak is segítséget nyújtottunk, akiknek a horeca szektor leállása miatt kiesett a bevételük; nekik biztos pontot jelentett a stabil beszállítói partnerség az ALDI-val, és lehetőségeinkhez mérten igyekeztünk támogatni őket.
– Milyen újszerű megoldásokat vezetett be tavaly az ALDI?
– A pandémia egy másik területen is jelentős változást hozott: felgyorsította a digitalizációs folyamatokat. Ennek leglátványosabb, a vásárlók számára is látható része együttműködésünk a ROKSH-sal. Ez az innovatív magyar startup megkeresett minket, hogy dolgozzunk együtt az ALDI-termékek online rendelhetőségén és házhozszállításán. Fél év alatt sikerült elindítani a szolgáltatást; tavaly még csak Budapesten lehetett online rendelni több mint 3000 termékünket, idén nyárra az agglomeráció településein is igénybe lehet venni a személyes bevásárlási szolgáltatást. Jelenleg is a lefedettség további bővítésén dolgozunk.
A működésünkben számos folyamatot állítottunk át digitálisra, így például az oktatások, tréningek, állásinterjúk egy része is online zajlanak már.
– A folyamatos fejlődés mellett van olyan területe a cégnek, amely még látványosabb, dinamikusabb változáson ment keresztül?
– Nagyon intenzíven fejlődött az informatikai szolgáltatásokat nyújtó cégünk, az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) is. Egy év alatt közel a kétszeresére, mintegy 300-ra nőtt az AIIS által nyújtott szolgáltatások száma, ehhez pedig jelentős létszámbővítés párosult. A cég biatorbágyi szolgáltatóközpontja Budapestre, a Budapest One irodaházba költözött tavaly nyáron, de a folyamatosan létrehozott új munkahelyek miatt máris nagyobb területre van szükség az irodaházon belül. Az AIIS pécsi szolgáltatóközpontja is bővült, itt hamarosan egy második helyszínen, a volt Ifjúsági Ház irodáiban is elkezdi működését a cég, vagyis két pécsi irodából nyújtunk már szolgáltatást az ALDI Dél vállalatcsoport üzletei és logisztikai központjai számára.
– Két éve tart már az országos e-töltőhálózat kiépítése az ALDI parkolóiban, hogy áll most a beruházás?
– Dinamikusan bővül az áruházaink parkolóiban elérhető e-töltők száma. Partnerünkkel, az E.ON-nal közösen 15 megyében 83 ALDI áruháznál 128 töltőpont áll az elektromos és tölthető hibrid autóval rendelkezők számára, az elmúlt hat hónapban 30%-kal növeltük a töltők számát.
– Milyen környezetvédelmi és fenntarthatósági lépéseket tesz az ALDI?
– A hosszú távú fenntarthatósági terveinket a pandémia alatt is szem előtt tartottuk. Következetesen dolgozunk azon, hogy minél kevesebb legyen a műanyag-felhasználásunk és csökkentsük működésünk karbonlábnyomát. A „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani.” szlogen alatt futó intézkedéseinknek köszönhetően 2025-re a saját márkás termékek esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fogunk használni. Folyamatosan dolgozunk azon is, hogy tovább bővítsük a szelektív hulladékgyűjtés lehetőségeit. 2020 novemberében 11 üzletünknél tettük lehetővé a használt sütőolaj ingyenes leadását. A vásárlók nagyon jól fogadták ezt az intézkedést, amit a folyamatosan növekvő leadott sütőolaj-mennyiség igazol. 2018-ban két üzletünknél helyeztünk üzembe háztartási naperőműveket, amelyek éves szinten a két érintett üzlet kéthavi villamosenergia-igényét termelik meg. Ebben az évben tovább bővítjük a háztartási naperőművekkel ellátott üzleteink számát: országosan újabb 16 áruházunkon helyezünk el idén napelemeket, így 2022-ben a 18 naperőművünk által megtermelt energia vállalatunk teljes éves energiaigényének közel 2%-át fogja fedezni, amivel újabb fontos lépést teszünk a környezetvédelem érdekében.
– Hogyan alakult a magyar termékek aránya az elmúlt időszakban?
– 2008-as magyarországi piacra lépésünk óta az a célunk, hogy amit Magyarországon tudunk beszerezni, azt itt is vegyük meg. Ez a törekvés egyrészt összhangban van vásárlóink elvárásaival, mivel egyre többen keresik a kiváló minőségű magyar termékeket, másrészt a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára nyújtunk hosszú távú lehetőséget a honi piacon. A velünk kötött partnerség a környezetvédelem szempontjából is előnyös mind a gyártóknak, mind a lakosságnak, hiszen minél rövidebb egy szállítási lánc, annál alacsonyabb az értékesítés karbonlábnyoma.
Következetesen bővítjük a magyar árucikkek és beszállítók számát, a teljes állandó és akciós kínálatunkban 2019 és 2020 között 2 százalékponttal növeltük a magyar termékek arányát, ami így megközelíti a 60%-ot. 2020 nyara óta például kizárólag magyar szárnyashúst kínálunk üzleteinkben. A jövőben újabb termékkategóriákban fogunk kizárólag magyar árukat kínálni a vásárlók számára. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >