Online piactérrel támogatja a Tesco az élelmiszerhulladék és költségek csökkentését a beszállítók oldalán
Új online piacteret indított a Tesco az Egyesült Királyságban, így igyekezve lehetővé tenni a beszállítóknak a költségcsökkentést és az élelmiszer-pazarlás mérséklését felesleges készleteik másoknak történő eladása, felajánlása révén.
A több mint 3500 Tesco-beszállító számára elérhető Tesco Exchange szolgáltatás találkozóhelyet kínál a túl sok termékkel rendelkező és a felesleget hasznosítani tudó beszállítók számára.
A fogyasztói piacterek működéséhez hasonlóan a beszállítók a Tesco Exchange-en meghirdethetik eladásra szánt felesleges készleteiket, illetve keresést indíthatnak számukra szükséges termékekre vonatkozóan, és akár meg is állapodhatnak egymás között az adásvételről. Értesítéskérés beállítására is lehetőségük van.
Az élelmiszer-ellátási láncokban különböző okokból – így akár a hosszú ideig tartó jó idő okán – keletkezhet élelmiszer-hulladék vagy -felesleg, de a gyártás során is előállhat olyan melléktermék, amelyet más gyártók jól tudnak hasznosítani.
Jó példa a platform használatára a Tescónak savanyított céklát beszállító G’s Group élelmiszergyártó által meghirdetett, a gyártási folyamat során keletkező több tonna céklahéj, amelyet egy állattenyésztő gazdaság például felhasználhatna szarvasmarha-takarmányként.
A Tesco Exchange platform által kínált lehetőségre a brit Tesco és a WWF közelmúltban kiadott, a gazdaságokban keletkező élelmiszer-feleslegről szóló jelentése hívta fel a figyelmet, amely szerint 3 millió tonna brit élelmiszer-hulladék a gazdaságokon belül megy tönkre.
A lépés a Tesco azon programjának legújabb eleme, amely a beszállítók pazarlás elleni küzdelmét hivatott támogatni. A globális beszállítókkal való közvetlen együttműködéssel a lánc hozzájárul az élelmiszer-pazarlás mintegy 78000 tonnával való csökkentéséhez.
A szupermarket célja, hogy 2025-re a felére csökkentse a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2050-re elérje a nettó zérót a teljes értékláncban.
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >