Online piactérrel támogatja a Tesco az élelmiszerhulladék és költségek csökkentését a beszállítók oldalán
Új online piacteret indított a Tesco az Egyesült Királyságban, így igyekezve lehetővé tenni a beszállítóknak a költségcsökkentést és az élelmiszer-pazarlás mérséklését felesleges készleteik másoknak történő eladása, felajánlása révén.
A több mint 3500 Tesco-beszállító számára elérhető Tesco Exchange szolgáltatás találkozóhelyet kínál a túl sok termékkel rendelkező és a felesleget hasznosítani tudó beszállítók számára.
A fogyasztói piacterek működéséhez hasonlóan a beszállítók a Tesco Exchange-en meghirdethetik eladásra szánt felesleges készleteiket, illetve keresést indíthatnak számukra szükséges termékekre vonatkozóan, és akár meg is állapodhatnak egymás között az adásvételről. Értesítéskérés beállítására is lehetőségük van.
Az élelmiszer-ellátási láncokban különböző okokból – így akár a hosszú ideig tartó jó idő okán – keletkezhet élelmiszer-hulladék vagy -felesleg, de a gyártás során is előállhat olyan melléktermék, amelyet más gyártók jól tudnak hasznosítani.
Jó példa a platform használatára a Tescónak savanyított céklát beszállító G’s Group élelmiszergyártó által meghirdetett, a gyártási folyamat során keletkező több tonna céklahéj, amelyet egy állattenyésztő gazdaság például felhasználhatna szarvasmarha-takarmányként.
A Tesco Exchange platform által kínált lehetőségre a brit Tesco és a WWF közelmúltban kiadott, a gazdaságokban keletkező élelmiszer-feleslegről szóló jelentése hívta fel a figyelmet, amely szerint 3 millió tonna brit élelmiszer-hulladék a gazdaságokon belül megy tönkre.
A lépés a Tesco azon programjának legújabb eleme, amely a beszállítók pazarlás elleni küzdelmét hivatott támogatni. A globális beszállítókkal való közvetlen együttműködéssel a lánc hozzájárul az élelmiszer-pazarlás mintegy 78000 tonnával való csökkentéséhez.
A szupermarket célja, hogy 2025-re a felére csökkentse a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2050-re elérje a nettó zérót a teljes értékláncban.
Kapcsolódó cikkeink
„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >