Online piactérrel támogatja a Tesco az élelmiszerhulladék és költségek csökkentését a beszállítók oldalán
Új online piacteret indított a Tesco az Egyesült Királyságban, így igyekezve lehetővé tenni a beszállítóknak a költségcsökkentést és az élelmiszer-pazarlás mérséklését felesleges készleteik másoknak történő eladása, felajánlása révén.
A több mint 3500 Tesco-beszállító számára elérhető Tesco Exchange szolgáltatás találkozóhelyet kínál a túl sok termékkel rendelkező és a felesleget hasznosítani tudó beszállítók számára.
A fogyasztói piacterek működéséhez hasonlóan a beszállítók a Tesco Exchange-en meghirdethetik eladásra szánt felesleges készleteiket, illetve keresést indíthatnak számukra szükséges termékekre vonatkozóan, és akár meg is állapodhatnak egymás között az adásvételről. Értesítéskérés beállítására is lehetőségük van.
Az élelmiszer-ellátási láncokban különböző okokból – így akár a hosszú ideig tartó jó idő okán – keletkezhet élelmiszer-hulladék vagy -felesleg, de a gyártás során is előállhat olyan melléktermék, amelyet más gyártók jól tudnak hasznosítani.
Jó példa a platform használatára a Tescónak savanyított céklát beszállító G’s Group élelmiszergyártó által meghirdetett, a gyártási folyamat során keletkező több tonna céklahéj, amelyet egy állattenyésztő gazdaság például felhasználhatna szarvasmarha-takarmányként.
A Tesco Exchange platform által kínált lehetőségre a brit Tesco és a WWF közelmúltban kiadott, a gazdaságokban keletkező élelmiszer-feleslegről szóló jelentése hívta fel a figyelmet, amely szerint 3 millió tonna brit élelmiszer-hulladék a gazdaságokon belül megy tönkre.
A lépés a Tesco azon programjának legújabb eleme, amely a beszállítók pazarlás elleni küzdelmét hivatott támogatni. A globális beszállítókkal való közvetlen együttműködéssel a lánc hozzájárul az élelmiszer-pazarlás mintegy 78000 tonnával való csökkentéséhez.
A szupermarket célja, hogy 2025-re a felére csökkentse a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2050-re elérje a nettó zérót a teljes értékláncban.
Kapcsolódó cikkeink
Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >