Online piactér és ingyenes hirdetőoldal segíti a felvidéki magyar kistermelőket
Felvidéki magyar kistermelőket és vásárlóikat megszólító online piacteret, és egy ingyenes hirdetői oldalt is indított a helyi magyar őstermelők segítése, illetve a közösségen belüli kereskedelem megkönnyítése érdekében a Libertate polgári társulás – tájékoztatta az MTI-t a szervezet.
A szervezet a kulturális és közéleti programok szervezése mellett, a felvidéki magyarság gazdasági gyarapodását célzó eszközökkel is segíti a helyi közösség megerősödését.
Elsőként a felvidéki magyar vállalkozásokat összegyűjtő, és azok elérhetőségeit és profiljait röviden bemutató honlapot indítottak a www.szolgaltatas.sk címen. Ezt követte, a www.haztaji.sk , amely egy felvidéki magyar őstermelőket kiszolgáló, ingyenes online piactér. A szervezet célja az volt, hogy összekösse a kiváló minőségű alapanyagokat kínáló helyi magyar gazdálkodókat a háztáji termékek iránt érdeklődőkkel. Az elképzelés azzal is számol, hogy alapul szolgálhat a termelő és a vásárló közti, közvetlen, hosszú távon működő bizalmi kapcsolat kiépítéséhez.
„A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók keresik a magasabb értéket képviselő háztáji termékeket, de sokan nem is tudják, hogy a közelükben milyen kiváló termelők vannak, és pont ebben segít a háztáji.sk” – mondta kezdeményezésükről Németh Róbert a Libertate polgári társulás elnöke.
A szervezet legújabb projektje, a www.termek.sk honlapon érhető el. „A termék.sk-tól azt várjuk, hogy élő adatbázisként szolgálja a felvidéki magyarokat, online térként, ahol bárki kínálhat használt vagy akár új terméket is, és mindezt ingyenesen” – mondta Németh Róbert, hozzátéve: kezdeményezésükkel a magánszemélyek mellett a vállalkozókat is szeretnék megszólítani. (Starovic Tibor, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szlavóniai családi gazdaságokkal működik együtt a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy az „Egy lépéssel…
Tovább olvasom >A piacterek a határokon átnyúló forgalom 63%-át generálják
Tavaly az európai teljes határokon átnyúló online piac 265 milliárd…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik az Amazon Business
Az Amazon bővíteni tervezi b2b részlegét, az Amazon Business-t Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >