Online Metro beszállítói találkozó 2021

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 12. 01. 11:43

Közel 250 partner részvételével idén először teljesen online módon tartotta meg éves beszállítói találkozóját a METRO Kereskedelmi Kft.  A virtuális és interaktív eseményen szó volt többek között a COVID-19 járvány kezelésére indított sikeres kezdeményezésekről, a 2021-es célkitűzésekről, valamint a távlati célokról egyaránt.

Vásárlók támogatása

A járvány kezdete óta kiemelt figyelmet fordít a METRO partnerei támogatása, fennmaradásuk célzott segítése. Ennek érdekében a HORECA partnerek számára külön COVID útmutató kiadvány készült, amely a hatékony üzemeltetéshez nyújt segítséget a járványügyi szigorítások időszakában is. Az online platformon weblapkészítő program és házhozszállítást segítő szolgáltatás teszi könnyebbé az éttermek számára a karanténperiódushoz való alkalmazkodást.

Az értékesítési folyamatokban is számos támogató intézkedés került bevezetésre. Ilyenek voltak például a meghosszabbított fizetési határidő, vagy a további fejlesztések alatt álló áruházi áruátvétel szolgáltatás elindítása.

Folyamatos fejlődésben

A 2020-as évben a Real hipermarket üzletág, valamint a kínai METRO többségi tulajdonának értékesítésével jelentősen növelte likviditását a cégcsoport, így mostanra 100%-ban nagykereskedő vállalatként működik.

„A koronavírus-járvány ellenére a METRO stratégiájának középpontjában továbbra is a két nagy B2B vevőkör, a HORECA és a kiskereskedői szegmens áll, de a METRO szerepe folyamatosan növekvő tendenciát mutat a kereskedelmi láncok versenyében is. Szeretnénk tovább erősíteni a független vállalkozásokat. Célunk és szenvedélyünk, hogy beszállító partnereinkkel együttműködve elősegítsük vásárlóink sikerét.  – mondta el Thierry Guillon-Verne, vezérigazgató.

Ennek érdekében három kereskedelmi csatornára, a hagyományos áruházi keretek közötti működésre, a nagykereskedelmi kiszállításra és a METRO Markets digitális platformon történő online értékesítésre fókuszál a vállalat stratégiája.

Gourmet minőség, nem csak séfeknek

A találkozón Alexis Jean Pierre Maudelonde, Beszerzési Igazgató kiemelte, hogy a METRO képes volt a koronavírus-járvány alatt tovább növelni piaci részesedését a HORECA szegmensben. A METRO büszke arra, hogy a Food szegmensen belül csúcskategóriás élelmiszereivel kiemelkedik a többi piaci szereplő közül.

Azért, hogy ezek a kiváló minőségű élelmiszerek ne csak a vendéglátóipari partnereknek legyenek elérhetők, a nem céges vásárlók számára már igényelhető a METRO Gourmet vásárlói kártya. Ez a kártya nyílt napokon biztosít belépési lehetőséget az áruházakba, ahol a fogyasztók megvásárolhatják a legfrissebb és legmagasabb minőségű alapanyagokat.

Fókuszban a saját márkás termékek és a digitalizáció

A rendezvényen Tatár Csilla, saját márka vezető kiemelte, hogy a saját márkás választék fejlesztése kulcsfontosságú a kínálati stratégia kialakításában és egyben nélkülözhetetlen a piacvezető HORECA szerep kialakításához.  A szortimenten belül a magyar DNS növelése érdekében még tovább fogja növelni a hazai beszállítók arányát a vállalat, ezzel is támogatva a helyi termelőket.

A vásárlási élményben is változásokat tapasztalhatnak a vevők: bevezetésre kerül az Expressz Kassza rendszer a pénztáraknál, valamint az M-shop is frissül, még könnyebbé és hatékonyabbá téve a vásárlási és megrendelési folyamatokat. Az áruházi áruátvétel szolgáltatás  pedig a biztonságos és gyors vásárlást garantálja továbbra is a vevők számára.

„Mindezen újítások révén készek vagyunk megfelelni az új kihívásoknak, és sikerrel vehetjük az akadályokat mind rövid és mind hosszútávon egyaránt.” – tette hozzá Thierry-Guillon Verne.

 

Kapcsolódó cikkeink