Online duplázott az Euronics
Jelentős, 20 százalék feletti bővüléssel zárta a 2020-as Black Friday-t az Euronics a tavalyi évhez viszonyítva. Az online rendelések száma duplázódott, az összesített novemberi vásárlásszám 70 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. Az idei év slágertermékei az állóporszívók voltak, illetve a COVID-helyzet eredményeként az egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékek forgalma is jelentősen megugrott. Ugyanakkor az ebben az időszakban hagyományosan jól teljesítő kategóriák, mint a számítástechnikai termékek és háztartási nagygépek is nagyon népszerűek voltak.
„Jól látható a vásárlói igények változása, amit a vírushelyzet okozott az idei évben. A hagyományosan jól teljesítő termékkategóriákban is tapasztalhatóan felfokozott érdeklődés, a klasszikus Black Friday terméknek számító telefonok iránti kereslet például közel 40 százalékos növekedést mutatott, de új slágertermékek is jelentek meg ugyanilyen arányban a COVID hatására. Azt tapasztaljuk, hogy többen vásárolnak idén online. Kevesebb a 69 üzletünkbe nem konkrét vásárlási szándékkal, csak nézelődni betérők száma. Ennek ellenére az értékesítési árbevételünk kétszámjegyű növekedést mutat az áruházakban is, a tudatosabb, célirányosabb vásárlói magatartás következtében. Mivel boltjaink többsége nem plázában, hanem különálló egységként, vagy kevésbé zsúfolt bevásárló lokációban üzemel, így a vírusfertőzéshez kapcsolódó potenciális kockázatokat könnyebb csökkentenünk – értékelt Fazekas Bálint, az Euronics igazgatósági tagja.
A 2020-as Black Friday időszakban a vezeték nélkül használható állóporszívók letarolták a piacot, elsősorban a hagyományos, porzsákos változatok kárára, a teljes kategória ennek megfelelően másfélszeres forgalmat generált az Euronics-nál a tavalyi évhez viszonyítva.
A korábbi évekhez képest újdonság, hogy mennyit költöttünk egészségmegőrző termékekre: az Euronics Black Friday keretében idén két és félszer akkora összeget fordítottak a vásárlók elsősorban szájápolási, illetve vízminőség-javító berendezésekre, mint tavaly ilyenkor.
Az Euronics-nál hagyományos jól teljesítő kategóriák közül mosógépre és mosogatógépre idén közel 30%-kal többet költöttek az emberek a Black Friday ideje alatt, míg az élelmiszerek hosszabb idejű tárolásához köthető fagyasztók forgalma 84 százalékkal bővült a tavalyi évhez képest.
A számítástechnikai, illetve hálózati eszközök forgalma is tovább erősödött. A várakozásoknak megfelelően az ügyfelek továbbra is nagy számban keresik az otthoni munkavégzéshez, távoktatáshoz szükséges eszközöket, így a monitorok, laptopok (ezek közül a Windows és Microsoft Office csomaggal ellátott ajánlatok a legnépszerűbbek), illetve a Wi-Fi routerek fogytak a legnagyobb számban. Számítástechnikai eszközökre is közel kétszer annyit költöttek idén a magyarok az Euronics-nál.
A rendelések feldolgozása és kiszállítása sem okozott fennakadást: „Saját, több mint 34 ezer négyzetméretes logisztikai központtal dolgozunk, tehát a termékek fizikailag raktári készletről kerülnek értékesítésre, így a vásárlók bizonyosak lehetnek benne, hogy a kiválasztott termék időben megérkezik, akár futáros házhozszállítással akár ingyenes bolti átvételi lehetőséggel rendelik 69 üzletünk valamelyikébe. Elmondható tehát, hogy összesen több mint 60 ezer négyzetméteren raktározzuk és mutatjuk be termékkínálatunkat.” – osztotta meg a siker receptjét Fazekas Bálint.
Kapcsolódó cikkeink
Erős novembert zárt az Euronics, taroltak a tévék
Több mint 16 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a Black Novembert az…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >