Önkéntes kivásárlásokkal szervezi át az észak-amerikai munkaerőt a Coca-Cola
„Önkéntes kiválási program” keretében tervezi Coca-Cola Észak-Amerikában átszervezni a jelenleg mintegy 6000 főből álló munkaerőt, amely program alkalmazotti kivásárlást is magában foglal. A munkavállalóknak november 14-18. között kell dönteniük arról, hogy elfogadják-e a kivásárlási ajánlatot. A vállalat nem közölte, hogy hányan jogosultak erre.
A világjárvány erősödésével a Coca-Cola széles körű átszervezésbe kezdett üzletmenetének racionalizálása céljából. Ez magában foglalt leépítéseket és az italportfólió méretének csökkentését, hogy a jelenleg is növekedési pályán lévő, potenciállal rendelkező márkákra összpontosíthasson. A racionalizálás során eladta vagy leállította a Zico kókuszvíz, az 1963 óta létező, akkor első diétás üdítője, a Tab, valamint az Odwalla gyümölcslé gyártását, az Honest teakínálatát pedig még ebben az évben megszünteti.
2020 decemberében a vállalat szerkezetátalakítási terve részeként világszerte 2200 munkahelyet szüntetett meg felvásárlások és elbocsátások révén. Az italóriás az Egyesült Államokban 1200 fővel, azaz 12%-kal csökkentette a munkaerő létszámát.
A Coca-Cola közleményében azt írta, hogy a kivásárlásokkal a vállalat „új utakat keres működésének fejlesztéséhez, a komplexitás csökkentéséhez és a tempó fokozásához”.
A Coca-Cola „pozíciója stabil”, és a kivásárlások nem költségcsökkentési céllal történnek, közölte a vállalat. Az átszervezésre azt követően kerül sor, hogy a Coca-Cola Jennifer Mannt nevezte ki az észak-amerikai operáció elnökévé, aki az irányítás 2023-as átvételével fontos szerepet játszhat a vállalat szerkezeti átalakításában.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >