Önkéntes kivásárlásokkal szervezi át az észak-amerikai munkaerőt a Coca-Cola
„Önkéntes kiválási program” keretében tervezi Coca-Cola Észak-Amerikában átszervezni a jelenleg mintegy 6000 főből álló munkaerőt, amely program alkalmazotti kivásárlást is magában foglal. A munkavállalóknak november 14-18. között kell dönteniük arról, hogy elfogadják-e a kivásárlási ajánlatot. A vállalat nem közölte, hogy hányan jogosultak erre.
A világjárvány erősödésével a Coca-Cola széles körű átszervezésbe kezdett üzletmenetének racionalizálása céljából. Ez magában foglalt leépítéseket és az italportfólió méretének csökkentését, hogy a jelenleg is növekedési pályán lévő, potenciállal rendelkező márkákra összpontosíthasson. A racionalizálás során eladta vagy leállította a Zico kókuszvíz, az 1963 óta létező, akkor első diétás üdítője, a Tab, valamint az Odwalla gyümölcslé gyártását, az Honest teakínálatát pedig még ebben az évben megszünteti.
2020 decemberében a vállalat szerkezetátalakítási terve részeként világszerte 2200 munkahelyet szüntetett meg felvásárlások és elbocsátások révén. Az italóriás az Egyesült Államokban 1200 fővel, azaz 12%-kal csökkentette a munkaerő létszámát.
A Coca-Cola közleményében azt írta, hogy a kivásárlásokkal a vállalat „új utakat keres működésének fejlesztéséhez, a komplexitás csökkentéséhez és a tempó fokozásához”.
A Coca-Cola „pozíciója stabil”, és a kivásárlások nem költségcsökkentési céllal történnek, közölte a vállalat. Az átszervezésre azt követően kerül sor, hogy a Coca-Cola Jennifer Mannt nevezte ki az észak-amerikai operáció elnökévé, aki az irányítás 2023-as átvételével fontos szerepet játszhat a vállalat szerkezeti átalakításában.
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >