Olyan közös jövőt szeretnénk építeni, ahol a csomagolóanyagok új életet kaphatnak
A csomagolási hulladék kezelése globális probléma, megoldani csak akkor lehetséges, ha mindannyian összefogunk, a nagyvállalatoktól a fogyasztókig. A fenntarthatósággal kapcsolatos fogyasztói, elvárásokról, a Coca-Cola fenntarthatósági tevékenységeiről Szalóky Tóth Juditot, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetőjét, a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának elnökhelyettesét kérdeztük.
– Melyek azok a fenntarthatósági trendek, amelyek a legfontosabbak az iparág számára a fogyasztói igényeknek való megfelelés szempontjából?
– A rendelkezésünkre álló felmérések szerint a magyar fogyasztók jelentős, az európai átlagot meghaladó hányada úgynevezett ökoaktív. Számuk nem csak magas (legutóbbi felmérés szerint közel 40%), de az évek során határozott növekedést is mutatott. Ma már hozzávetőlegesen tízből hat vásárló igyekszik olyan terméket vásárolni, amely környezetbarát módon lett csomagolva, gyártva. Jelenleg a fogyasztók legnagyobb része úgy gondolja, hogy bár ők is képesek tenni a környezetszennyezés csökkentésért (15%), de a pozitív eredmények érdekében a gyártók (35%), illetve a kormány (48%) gyakorolhatják a legnagyobb hatást. A feladat közös.
– A téma kapcsán a körforgásos gazdaság megvalósítása kiemelt jelentőséggel bír az iparágban. Milyen konkrét lépéseket tesz a Coca-Cola ezen a téren?
– Az a feladatunk, hogy olyan fenntartható jövő megteremtésén dolgozzunk, ahol a csomagolóanyagaink új életet kaphatnak. Fenntartható csomagolási stratégiánk célja a rendszerszintű változás – a palackok és dobozok tervezésétől és gyártásától az újrahasznosításig és újrafelhasználásig. A Coca-Cola által 2018-ban bevezetett Hulladékmentes Világ programban tett globális vállalások szerint 2025-ig minden elsődleges italcsomagolásunk 100%-ban újrahasznosítható lesz. 2030-ra az italpalackok 100%-ának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtéséhez fogunk hozzájárulni, valamint palackjaink és aludobozaink előállításához növekvő arányban használunk majd újrahasznosított alapanyagot: 2025-ig 35%, 2030-ra 50% a cél.
– A tavalyi Business Daysen is elhangzott, hogy fontosak a számszerű célok, ezek mérése és riportolása. A Coca-Cola milyen konkrét eredményekről tud beszámolni?
– Termékeink újrahasznosíthatóságát a csomagolások tudatos tervezésével, alapanyag-használatának átalakításával, illetve innovatív és környezetkímélő csomagolási technológiák fejlesztésével tudjuk elérni. A legutóbbi lépés ezek közül a KeelClip, amellyel a 4-es és 6-os kiszerelésű multipack dobozok zsugorfóliáját 100%-ban újrahasznosítható kartonra cseréltük, így évente mintegy 230 tonnával csökkenhet műanyag-felhasználásunk. Emellett az elmúlt években tudatos fejlesztésekkel járultunk hozzá csomagolásaink súlyának csökkentéséhez. 2010 óta 20%-kal csökkentettük a PET-palackok előállításához szükséges műanyag mennyiségét, az üzemeinkben gyártott dobozos csomagolásokhoz évente 170 tonnával kevesebb alumíniumot használunk, és évről évre csökkentjük a termékeink tárolásához és mozgatásához szükséges másodlagos csomagolóanyagok mennyiségét is.
A fenntarthatóság áthatja a marketing- és kommunikációs aktivitásainkat is. Jó példa erre a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönző „Az üres palack is érték” kampányunk, a Sziget Fesztivállal való fenntarthatósági együttműködésünk is. A Coca-Cola alapítványának támogatásával már 2019 óta veszünk részt a Hulladékmentes Tisza programban civil és vízügyi partnerekkel, emellett a Duna vizes élőhelyeinek helyreállításán is dolgozunk a WWF-fel 2014 óta. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >