Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz a demográfiai változásokra reagálva. A vállalat bejelentette, hogy leállítja a csecsemőpelenkák gyártását Japánban, és inkább a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál. Ez a döntés az ország gyorsan öregedő társadalmára és a születésszám drasztikus csökkenésére reagál. A csecsemőpelenkák iránti kereslet jelentősen csökkent az elmúlt években, míg a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat.
A vállalat által közölt adatok szerint Japánban 758 631 csecsemő született 2023-ban, ami rekordalacsony születési szám, és 5,1%-kal kevesebb az előző évhez képest. Az Oji Holdings leányvállalata évente 400 millió csecsemőpelenkát gyártott, ami jelentős visszaesést jelent a korábbi évekhez képest.
Ugyanakkor a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat, amely több mint 2 milliárd dollár értékű. Japán lakosságának közel 30%-a 65 éves vagy annál idősebb, és az idősebb korosztály aránya folyamatosan növekszik.
Az Oji Holdings továbbra is aktív marad a babapelenka-gyártásban Malajziában és Indonéziában, ahol növekvő keresletet várnak. Azonban a japán demográfiai helyzet aggodalomra ad okot, és a népességcsökkenés, valamint az elöregedés válsághelyzetet teremt a gazdaságban. A kormány eddigi intézkedései nem hoztak jelentős változást a születési rátákban, és más ázsiai országokban is hasonló demográfiai kihívásokkal kell szembenézniük.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első 100 százalékban újrahasznosított pelenkája
A japán Unicharm Corp., egy higiéniai termékeket gyártó cég, szombaton…
Tovább olvasom >Tisztaság és gondoskodás: új irányok a babaápolásban
A bébi- és gyermekhigiénia és ápolás kategória jelentős átalakuláson ment keresztül…
Tovább olvasom >Pelenkával segíti a dm a rászoruló kisgyermekes családokat
A dm drogéria raktárából idén is három kamion szállította el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >