Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz a demográfiai változásokra reagálva. A vállalat bejelentette, hogy leállítja a csecsemőpelenkák gyártását Japánban, és inkább a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál. Ez a döntés az ország gyorsan öregedő társadalmára és a születésszám drasztikus csökkenésére reagál. A csecsemőpelenkák iránti kereslet jelentősen csökkent az elmúlt években, míg a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat.
A vállalat által közölt adatok szerint Japánban 758 631 csecsemő született 2023-ban, ami rekordalacsony születési szám, és 5,1%-kal kevesebb az előző évhez képest. Az Oji Holdings leányvállalata évente 400 millió csecsemőpelenkát gyártott, ami jelentős visszaesést jelent a korábbi évekhez képest.
Ugyanakkor a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat, amely több mint 2 milliárd dollár értékű. Japán lakosságának közel 30%-a 65 éves vagy annál idősebb, és az idősebb korosztály aránya folyamatosan növekszik.
Az Oji Holdings továbbra is aktív marad a babapelenka-gyártásban Malajziában és Indonéziában, ahol növekvő keresletet várnak. Azonban a japán demográfiai helyzet aggodalomra ad okot, és a népességcsökkenés, valamint az elöregedés válsághelyzetet teremt a gazdaságban. A kormány eddigi intézkedései nem hoztak jelentős változást a születési rátákban, és más ázsiai országokban is hasonló demográfiai kihívásokkal kell szembenézniük.
Kapcsolódó cikkeink
Botrányba fulladt a japán McDonald’s akciója – ételpazarlás kísérte a rohamot
Bontatlan hamburgerek és kiöntött sült burgonyák maradtak annak az akciónak…
Tovább olvasom >Rekordhőség Japánban: veszélyben a rizstermés
Minden eddiginél magasabb hőmérsékletet mértek Japánban: a Tokió közelében fekvő…
Tovább olvasom >Hamarosan még több lazacot tenyészt a Mitsubishi Norvégiában és Kanadában
A japán Mitsubishi kereskedőház bejelentette, hogy bővíti lazactenyésztési tevékenységét Norvégiában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >