Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz a demográfiai változásokra reagálva. A vállalat bejelentette, hogy leállítja a csecsemőpelenkák gyártását Japánban, és inkább a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál. Ez a döntés az ország gyorsan öregedő társadalmára és a születésszám drasztikus csökkenésére reagál. A csecsemőpelenkák iránti kereslet jelentősen csökkent az elmúlt években, míg a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat.
A vállalat által közölt adatok szerint Japánban 758 631 csecsemő született 2023-ban, ami rekordalacsony születési szám, és 5,1%-kal kevesebb az előző évhez képest. Az Oji Holdings leányvállalata évente 400 millió csecsemőpelenkát gyártott, ami jelentős visszaesést jelent a korábbi évekhez képest.
Ugyanakkor a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat, amely több mint 2 milliárd dollár értékű. Japán lakosságának közel 30%-a 65 éves vagy annál idősebb, és az idősebb korosztály aránya folyamatosan növekszik.
Az Oji Holdings továbbra is aktív marad a babapelenka-gyártásban Malajziában és Indonéziában, ahol növekvő keresletet várnak. Azonban a japán demográfiai helyzet aggodalomra ad okot, és a népességcsökkenés, valamint az elöregedés válsághelyzetet teremt a gazdaságban. A kormány eddigi intézkedései nem hoztak jelentős változást a születési rátákban, és más ázsiai országokban is hasonló demográfiai kihívásokkal kell szembenézniük.
Kapcsolódó cikkeink
Nincs többé pelenka-para: előfizetést indít a Rossmann
Kisgyermekes vásárlóinak kedveskedik a Rossmann új, előfizetéses pelenkacsomagjával. Céljuk, hogy…
Tovább olvasom >Japán hazánk kiemelt mezőgazdasági partnere
A magyar uniós elnökség prioritásairól, az élelmiszerpazarlás csökkentéséről, és állategészségügyi…
Tovább olvasom >Itt a világ első 100 százalékban újrahasznosított pelenkája
A japán Unicharm Corp., egy higiéniai termékeket gyártó cég, szombaton…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >