Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz a demográfiai változásokra reagálva. A vállalat bejelentette, hogy leállítja a csecsemőpelenkák gyártását Japánban, és inkább a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál. Ez a döntés az ország gyorsan öregedő társadalmára és a születésszám drasztikus csökkenésére reagál. A csecsemőpelenkák iránti kereslet jelentősen csökkent az elmúlt években, míg a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat.
A vállalat által közölt adatok szerint Japánban 758 631 csecsemő született 2023-ban, ami rekordalacsony születési szám, és 5,1%-kal kevesebb az előző évhez képest. Az Oji Holdings leányvállalata évente 400 millió csecsemőpelenkát gyártott, ami jelentős visszaesést jelent a korábbi évekhez képest.
Ugyanakkor a felnőtt pelenkák piaca növekedést mutat, amely több mint 2 milliárd dollár értékű. Japán lakosságának közel 30%-a 65 éves vagy annál idősebb, és az idősebb korosztály aránya folyamatosan növekszik.
Az Oji Holdings továbbra is aktív marad a babapelenka-gyártásban Malajziában és Indonéziában, ahol növekvő keresletet várnak. Azonban a japán demográfiai helyzet aggodalomra ad okot, és a népességcsökkenés, valamint az elöregedés válsághelyzetet teremt a gazdaságban. A kormány eddigi intézkedései nem hoztak jelentős változást a születési rátákban, és más ázsiai országokban is hasonló demográfiai kihívásokkal kell szembenézniük.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >A klímaváltozás veszélyezteti Japán híres rizstermelését
A klímaváltozás nemcsak a magyar gazdákat sújtja, de Japánban is…
Tovább olvasom >Az amerikai RTD-koktélok piacán törekszik nagyobb részesedésre a japán Suntory
A japán Suntory Holdings a szeszes italok terén megszerzett szakértelmére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >