Olyan drága lett a méz, hogy nem kell senkinek
Befagyott a hazai mézfelvásárlás, közben az ukránok olcsó mézzel árasztják el a magyar és az európai piacot. Elképzelhető, hogy emiatt hamarosan csökkenni kezd a méz felvásárlási ára.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/honey-gb219b2ad7_1280.jpg)
Ilyen áron nincs rá kereslet
Ahogyan a gabonát, úgy a mézet is kiszorítja hagyományos piacainkról az Ukrajnából nyomott áron érkező termék – hívta fel a figyelmet az agrártárca, emlékeztetve, hogy Magyarország több tagállammal együtt sürgeti a méztermékek csomagolásán az egyértelmű eredetmegjelölést. Európában ugyanis olyan harmadik országokból származó, rendkívül olcsó méztermékek lepték el a piacot, amelyek kiszorítják a magyar mézet.
„November után gyakorlatilag leállt a hazai mézpiacon a felvásárlás, az ukrán méz levitte a vegyes és az akácméz árszintjét is. A 2021 végén még kilónként 2400 forintos felvásárlási árú akácméz most 1700 forintos áron sem kell, és vegyes mézekből is beragadtak tételek a termelőknél és a kereskedőknél is, ráadásul az üzletek polcairól sem fogy a magyar méz”
– mondta a VG.hu Fazekas Gyula, a Magyar Mézkereskedők és Mézcsomagolók Egyesületének elnöke.
Az ukrajnai méhészek a háború elől menekítve pörgetés után fél áron vagy még olcsóbban azonnal értékesítették a mézet, mert nem akarták, hogy termékük a harcokban megsemmisüljön, és azonnal pénzhez akartak jutni
– fogalmazott Nagy István agrárminiszter ezzel kapcsolatban a lapnak.
Kapcsolódó cikkeink
A tojás exportja nőtt az EU-ban és Magyarországon is
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >A cseresznye termelői ára 14 százalékkal alacsonyabb
Az Eurostat adatai szerint az unió a friss cseresznye tekintetében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >