Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon
A gyártók rangsorának átrendeződése közepette nőttek tavaly az okostelefon-eladások Kínában – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves okostelefon-piaci jelentéséből.
A tavalyi negyedik negyedévben 117,3 millió okostelefont értékesítettek Kínában, 7,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen 434,1 millió darabot adtak el, 2,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A legnépszerűbb márkák rangsora átrendeződött az év folyamán, az éves eladási ranglistát vezető Xiaomi a negyedik negyedévben a harmadik helyre csúszott vissza, a vezetést az éves ranglistán második Huawei vette át, míg az éves forgalomban harmadik Apple a második helyet szerezte meg.
A 2013-as év vezető hármasa, a Samsung, Lenovo és a Coolpad teljesen eltűnt a 2015-ös ranglistáról.
A negyedik negyedévben a Huawei 17,9 millió okostelefont értékesített Kínában, 50,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,2 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 10,9 százalékról. A Huwei 2015-ös piaci részesedése 14,5 százalék lett 62,9 millió, az előző évinél 53,0 százalékkal több készülék eladásával.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 17,1 millió okostelefont értékesített Kínában, 16,8 százalékkal többet, mint 2014 negyedik negyedévében. Piaci részesedése 14,6 százalékra nőtt 13,5 százalékról. Az Apple tavaly 13,4 százalékos piaci részesedést szerzett Kínában a 2014-es 8,8 százalék után 56,0 százalékkal több, 58,4 millió iPhone eladásával.
A Xiaomi 16,9 millió okostelefont értékesített, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 14,4 százalékra emelkedett 13,5 százalékról. A Xiaomi 2015-ös piaci részesedése 15,0 százalék volt az egy évvel korábbi 12,4 százalék után. Tavaly a 2014-esnél 23,2 százalékkal több, 64,9 millió okostelefont értékesített a Xiaomi.
A prémium kategóriás készülékek értékesítésében a Huawei mutatta fel a legnagyobb előrelépést tavaly Kínában, hiszen készülékeinek átlagos eladási ára (ASP) 20,9 százalékkal 213 dollárra emelkedett, miközben az egész évben piacvezető Xiaominál az ASP 7,6 százalékkal 141 dollárra csökkent. Az ASP az összes többi kínai gyártónál is csökkent tavaly. A legmagasabb átlagáron az Apple értékesítette készülékeit, 718 dolláron, 15,7 százalékkal drágábban az előző évinél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >