Olcsóbb lett a bor a láncokban, erősödik a szervezett kereskedelem

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 29. 08:00

Egyre több bort adnak el a szervezett kereskedelem nagy boltláncaiban. Mennyiségben 14, értékben 8 százalékkal emelkedett a borforgalom a Nielsen által mért nyolc kereskedelmi láncban, 2009. december–2010. májusban, az előző hasonló féléves periódushoz képest. Többek között ezt állapítja meg Kiskereskedelmi Indexünk.A nyolc lánc hat hónapi eladásai borból meghaladják a 20 millió litert, illetve a 11 milliárd forintot. Továbbra is jobban keresik a vörösbort, mint a fehéret. A bolti eladásokból mennyiségben 55, értékben 54 százalék jutott vörösborra, december–májusban. A mennyiségi és értékbeli mutató is stabil maradt az előző évi ugyanezen időszakhoz képest. A rosé piaci részesedése értékben 8 százalékról 9 százalékra nőtt a fehérbor rovására, amely 37 százalék részesedéssel bírt a december–májusi időszakban, mennyiségben pedig stabil maradt (40 százalék).
Összességében átlagosan olcsóbb lett a bor. Egy liter átlagára 2008. december–2009. májusban még 571 forint volt, idén pedig 537 forint.

A forgalom zömét a 0,75 literes palack adja. Értékben 76 százalék jutott erre a kiszerelésre 2009. december–2010. májusban; ugyanannyi, mint az előző hasonló időszakban. Figyelemre méltóan nőtt a 2 literes kiszerelés részaránya; 9-ről 11 százalékra. Ugyanakkor a félliteres mutatója 10-ről 9 százalékra csökkent. Az egyliteresre értékben stabilan 1 százalék jut a nyolc lánc eladásaiból.
Összességében a nyolc láncban a borforgalom éves szinten meghaladta a 21 milliárd forintot, illetve a 40 millió litert, 2009. június–2010. májusban.

Kapcsolódó cikkeink