Olcsóbb, kevesebb, promóciós

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 11. 11. 10:49

A második félév személyes találkozóinak sorát a NielsenIQ irodájában rendezett eseménnyel folytatta a POPAI Magyarország Egyesület. Az október 6-i esemény házigazdája Vágyi Erik ügyvezető igazgató volt. A meghirdetett, aktuális témát „Porondon az e-kereskedelem, NielsenIQ szemszögből” egy általános FMCG-körkép áttekintésével vezették fel a piackutatás szakértői.

Vágyi Erik, Nielsen IQ

Vágyi Erik
ügyvezető igazgató
NielsenIQ

Vágyi Erik, az egybegyűltek köszöntése során kiemelte, hogy az áremelkedés, az infláció, az áruhiányok okozta aggodalom a világ minden fogyasztóját érinti valamilyen formában, így a hibrid témában is figyelembe kell venni hatásukat.

 

Zsigmond-Czikora
Csilla
ügyfélkapcsolati vezető
NielsenIQ

Zsigmond-Czikora Csilla, a NilsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője a makrotrendek áttekintésével kezdte előadását. A 2022. augusztusi 15,6%-os inflációs és 30,9%-os élelmiszer-inflációs KSH-adatok és az ugyanezen havi 2,8%-os kiskereskedelmiforgalom-csökkenés és a 24,9%-os árszínvonal-növekedés az előző hónapokat látva már nem számítanak magasan kiugró értékeknek. A fogyasztók egyre megfontoltabbak, ha tehetik, olcsóbb helyeken, olcsóbb termékeket keresnek, kevesebb mennyiséget tesznek a kosarukba és keresik a promóciókat. Fontos azonban, hogy az emelkedő árszínvonalra adott reakciók kategóriánként jelentősen eltérhetnek.

 

Győrváry- Aszatrjan Diána, NielsenIQ

Győrváry-
Aszatrjan Diána
senior tanácsadó
NielsenIQ

Győrváry-Aszatrjan Diána, a NielsenIQ fogyasztói kutatások senior tanácsadója a fogyasztói szokások változását pásztázta. Globálisan is jellemző a növekvő aggodalom és a szokásokban bekövetkező szignifikáns változások. A vásárlásoknak már 89%-a tudatosan tervezett, ugyanakkor egyre kevesebben csábulnak el impulz termékekre. A spórolási taktikákat 4 klaszterbe sorolva tekintette át az előadó.

 

Kovács Gergely, NielsenIQ

Kovács Gergely
ügyfélkapcsolati vezető
NielsenIQ

Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője az e-kereskedelem mai helyzetét a nagy kiugrások és felfutások után beállt állapottal jellemezte. A szereplőket a fizikai boltokkal is rendelkező „brick&click” és a virtuális térben működő „pure player” kategóriákba csoportosította. Az online kosarak jellemzésénél kiemelte a vegyi áru, kozmetika és a szárazáru területek népszerűségét, a prémium márkák, összecsomagolások és a nagyobb kiszerelések kedveltségét. Növekszik a saját márkák aránya, a pure playerek is elkezdték a private label gyártásokat.

 

Holczinger-Zay Krisztina, NielsenIQ

Holczinger-Zay
Krisztina
client service manager
NielsenIQ

Holczinger-Zay Krisztina, a NielsenIQ client service managere az európai trendek áttekintésével zárta a prezentációk sorát. Belgium, Hollandia, Franciaország és Csehország dicsekedhet 5%-ot meghaladó e-kereskedelmi részesedéssel, míg hazánkban ez az arány 1,2%. Európában az online kereskedelem növekedési motorját főként az állateledel és a vegyiáru-kategóriák jelentik.

A résztvevők szokásos aktivitással, sok kérdéssel kapcsolódtak a témához. Többek között az e-kereskedelemhez kötődő kiszállítások árainak alakulása, az alternatív rendelésátvételi módok, a webshopválasztási szempontok, az országos lefedettség növekedése, az online promóciók és kommunikációjuk is szóba került. //

Kapcsolódó cikkeink