Olcsóbb, kevesebb, promóciós
A második félév személyes találkozóinak sorát a NielsenIQ irodájában rendezett eseménnyel folytatta a POPAI Magyarország Egyesület. Az október 6-i esemény házigazdája Vágyi Erik ügyvezető igazgató volt. A meghirdetett, aktuális témát „Porondon az e-kereskedelem, NielsenIQ szemszögből” egy általános FMCG-körkép áttekintésével vezették fel a piackutatás szakértői.
Vágyi Erik, az egybegyűltek köszöntése során kiemelte, hogy az áremelkedés, az infláció, az áruhiányok okozta aggodalom a világ minden fogyasztóját érinti valamilyen formában, így a hibrid témában is figyelembe kell venni hatásukat.
Zsigmond-Czikora Csilla, a NilsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője a makrotrendek áttekintésével kezdte előadását. A 2022. augusztusi 15,6%-os inflációs és 30,9%-os élelmiszer-inflációs KSH-adatok és az ugyanezen havi 2,8%-os kiskereskedelmiforgalom-csökkenés és a 24,9%-os árszínvonal-növekedés az előző hónapokat látva már nem számítanak magasan kiugró értékeknek. A fogyasztók egyre megfontoltabbak, ha tehetik, olcsóbb helyeken, olcsóbb termékeket keresnek, kevesebb mennyiséget tesznek a kosarukba és keresik a promóciókat. Fontos azonban, hogy az emelkedő árszínvonalra adott reakciók kategóriánként jelentősen eltérhetnek.
Győrváry-Aszatrjan Diána, a NielsenIQ fogyasztói kutatások senior tanácsadója a fogyasztói szokások változását pásztázta. Globálisan is jellemző a növekvő aggodalom és a szokásokban bekövetkező szignifikáns változások. A vásárlásoknak már 89%-a tudatosan tervezett, ugyanakkor egyre kevesebben csábulnak el impulz termékekre. A spórolási taktikákat 4 klaszterbe sorolva tekintette át az előadó.
Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője az e-kereskedelem mai helyzetét a nagy kiugrások és felfutások után beállt állapottal jellemezte. A szereplőket a fizikai boltokkal is rendelkező „brick&click” és a virtuális térben működő „pure player” kategóriákba csoportosította. Az online kosarak jellemzésénél kiemelte a vegyi áru, kozmetika és a szárazáru területek népszerűségét, a prémium márkák, összecsomagolások és a nagyobb kiszerelések kedveltségét. Növekszik a saját márkák aránya, a pure playerek is elkezdték a private label gyártásokat.
Holczinger-Zay Krisztina, a NielsenIQ client service managere az európai trendek áttekintésével zárta a prezentációk sorát. Belgium, Hollandia, Franciaország és Csehország dicsekedhet 5%-ot meghaladó e-kereskedelmi részesedéssel, míg hazánkban ez az arány 1,2%. Európában az online kereskedelem növekedési motorját főként az állateledel és a vegyiáru-kategóriák jelentik.
A résztvevők szokásos aktivitással, sok kérdéssel kapcsolódtak a témához. Többek között az e-kereskedelemhez kötődő kiszállítások árainak alakulása, az alternatív rendelésátvételi módok, a webshopválasztási szempontok, az országos lefedettség növekedése, az online promóciók és kommunikációjuk is szóba került. //
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >