Októberben folytatódott a cseh kiskereskedelem csökkenése
Októberben éves szinten 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a szeptemberi, pontosított 4,3 százalékos csökkenés után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) szerdán Prágában.

Szinte minden terület csökkenést mutat
A cseh kiskereskedelem csökkenése éves összehasonlításban már másfél éve tart, bár fokozatosan mérséklődik az ütem.
Havi összehasonlításban már mérsékelt növekedést mutatnak ki a statisztikák. Októberben a növekedés 0,6 százalékot tett ki.
A tavalyi évhez viszonyítva októberben 2,7 százalékkal csökkent az élelmiszerek forgalma, az iparcikkek forgalma egy százalékkal esett vissza, míg az üzemanyagoké 0,8 százalékos növekedést mutatott.
A ruházati cikkek és lábbelik eladása 6,1 százalékkal, az informatikai cikkek forgalma 3,1 százalékkal, a háztartási cikkeké pedig 2,9 százalékkal esett vissza.
„A forgalomcsökkenés gyakorlatilag a piac összes területét érintette, kivéve a kozmetikai cikkeket”
– jelentette ki Jana Gotvaldová szakigazgató sajtóértekezleten Prágában. Az internetes üzletek forgalma októberben 5,3 százalékos növekedést ért el.
A kiskereskedelmi forgalom statisztikái Csehországban nem tartalmazzák a gépjárművek eladását, illetve javítását. A gépjárművek eladása és javítása októberben éves szinten 5,9 százalékkal bővült, havi összevetésben a növekedés 0,3 százalékos volt.
A cseh hírügynökség által megszólaltatott elemzők véleménye szerint az adatok azt mutatják, hogy a cseh lakosság továbbra is óvatosan bánik bevételeivel, és mérsékeltebben, mint korábban, de visszafogja kiadásait.
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >