Októberben folytatódott a cseh kiskereskedelem csökkenése
Októberben éves szinten 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a szeptemberi, pontosított 4,3 százalékos csökkenés után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) szerdán Prágában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/store-shelf_bernard-hermant-nHRXNv2qeDE-unsplash-scaled-e1666089271627.jpg)
Szinte minden terület csökkenést mutat
A cseh kiskereskedelem csökkenése éves összehasonlításban már másfél éve tart, bár fokozatosan mérséklődik az ütem.
Havi összehasonlításban már mérsékelt növekedést mutatnak ki a statisztikák. Októberben a növekedés 0,6 százalékot tett ki.
A tavalyi évhez viszonyítva októberben 2,7 százalékkal csökkent az élelmiszerek forgalma, az iparcikkek forgalma egy százalékkal esett vissza, míg az üzemanyagoké 0,8 százalékos növekedést mutatott.
A ruházati cikkek és lábbelik eladása 6,1 százalékkal, az informatikai cikkek forgalma 3,1 százalékkal, a háztartási cikkeké pedig 2,9 százalékkal esett vissza.
„A forgalomcsökkenés gyakorlatilag a piac összes területét érintette, kivéve a kozmetikai cikkeket”
– jelentette ki Jana Gotvaldová szakigazgató sajtóértekezleten Prágában. Az internetes üzletek forgalma októberben 5,3 százalékos növekedést ért el.
A kiskereskedelmi forgalom statisztikái Csehországban nem tartalmazzák a gépjárművek eladását, illetve javítását. A gépjárművek eladása és javítása októberben éves szinten 5,9 százalékkal bővült, havi összevetésben a növekedés 0,3 százalékos volt.
A cseh hírügynökség által megszólaltatott elemzők véleménye szerint az adatok azt mutatják, hogy a cseh lakosság továbbra is óvatosan bánik bevételeivel, és mérsékeltebben, mint korábban, de visszafogja kiadásait.
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >