Okosétrend 2030
A Mintel nemzetközi piackutató szerint a következő évtized étel-ital trendjeit az emberiség és a Föld egészségét egyaránt figyelembe vevő irányzatok határozzák meg. A fogyasztók testi-lelki jólléte mellett, a várható életkor hosszabbodása miatt, egyre fontosabb a szellemi frissességünk megőrzését biztosító diéta is.
A technológiai fejlődés lehetővé teszi a percre kész önmonitorozást, és az éppen illeszkedő étrend meghatározását. A hiper-egyénre szabott válaszokkal és termékekkel készülő, legmodernebb innovációkat és mesterséges intelligenciát alkalmazó, adatbányászatban jártas vállalatok számíthatnak átütő piaci sikerre.
A fogyasztók egyre inkább elfogadják a tudományos alapokon, laboratóriumokban készített, főként növényi alapanyagokból előállított élelmiszereket és csomagolóanyagokat, legyen szó gabonahulladékból előállított sörről vagy gombamaradékból préselt kosárról.
A molekuláris és kapcsolódó, egyre újabb alkalmazott tudományok terjedése meghatározza és lerövidíti a termékfejlesztés és bevezetés idejét, ugyanakkor jelentős fogyasztói csoportoknál a megbízhatóság jelképévé válik.
„A fogyasztók vezetésre vágynak. Követhető és vállalható példákat keresnek a környezetvédelem, etikus üzleti magatartás, egészség és hasonló létkérdésekben. Olyan cégek lesznek tehát nyerők ebben az évtizedben, amelyek a tudatos fogyasztás élére állnak. A fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejlesztik termékeiket, csomagolásaikat, keresik a módját, hogy az új elvárásokra alapuló okos táplálkozásban szerephez jussanak.” – mondta Alex Beckett, a Mintel igazgatóhelyettese. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >