Okosétrend 2030
A Mintel nemzetközi piackutató szerint a következő évtized étel-ital trendjeit az emberiség és a Föld egészségét egyaránt figyelembe vevő irányzatok határozzák meg. A fogyasztók testi-lelki jólléte mellett, a várható életkor hosszabbodása miatt, egyre fontosabb a szellemi frissességünk megőrzését biztosító diéta is.
A technológiai fejlődés lehetővé teszi a percre kész önmonitorozást, és az éppen illeszkedő étrend meghatározását. A hiper-egyénre szabott válaszokkal és termékekkel készülő, legmodernebb innovációkat és mesterséges intelligenciát alkalmazó, adatbányászatban jártas vállalatok számíthatnak átütő piaci sikerre.
A fogyasztók egyre inkább elfogadják a tudományos alapokon, laboratóriumokban készített, főként növényi alapanyagokból előállított élelmiszereket és csomagolóanyagokat, legyen szó gabonahulladékból előállított sörről vagy gombamaradékból préselt kosárról.
A molekuláris és kapcsolódó, egyre újabb alkalmazott tudományok terjedése meghatározza és lerövidíti a termékfejlesztés és bevezetés idejét, ugyanakkor jelentős fogyasztói csoportoknál a megbízhatóság jelképévé válik.
„A fogyasztók vezetésre vágynak. Követhető és vállalható példákat keresnek a környezetvédelem, etikus üzleti magatartás, egészség és hasonló létkérdésekben. Olyan cégek lesznek tehát nyerők ebben az évtizedben, amelyek a tudatos fogyasztás élére állnak. A fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejlesztik termékeiket, csomagolásaikat, keresik a módját, hogy az új elvárásokra alapuló okos táplálkozásban szerephez jussanak.” – mondta Alex Beckett, a Mintel igazgatóhelyettese. //
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >