Okosétrend 2030
A Mintel nemzetközi piackutató szerint a következő évtized étel-ital trendjeit az emberiség és a Föld egészségét egyaránt figyelembe vevő irányzatok határozzák meg. A fogyasztók testi-lelki jólléte mellett, a várható életkor hosszabbodása miatt, egyre fontosabb a szellemi frissességünk megőrzését biztosító diéta is.
A technológiai fejlődés lehetővé teszi a percre kész önmonitorozást, és az éppen illeszkedő étrend meghatározását. A hiper-egyénre szabott válaszokkal és termékekkel készülő, legmodernebb innovációkat és mesterséges intelligenciát alkalmazó, adatbányászatban jártas vállalatok számíthatnak átütő piaci sikerre.
A fogyasztók egyre inkább elfogadják a tudományos alapokon, laboratóriumokban készített, főként növényi alapanyagokból előállított élelmiszereket és csomagolóanyagokat, legyen szó gabonahulladékból előállított sörről vagy gombamaradékból préselt kosárról.
A molekuláris és kapcsolódó, egyre újabb alkalmazott tudományok terjedése meghatározza és lerövidíti a termékfejlesztés és bevezetés idejét, ugyanakkor jelentős fogyasztói csoportoknál a megbízhatóság jelképévé válik.
„A fogyasztók vezetésre vágynak. Követhető és vállalható példákat keresnek a környezetvédelem, etikus üzleti magatartás, egészség és hasonló létkérdésekben. Olyan cégek lesznek tehát nyerők ebben az évtizedben, amelyek a tudatos fogyasztás élére állnak. A fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejlesztik termékeiket, csomagolásaikat, keresik a módját, hogy az új elvárásokra alapuló okos táplálkozásban szerephez jussanak.” – mondta Alex Beckett, a Mintel igazgatóhelyettese. //
Kapcsolódó cikkeink
A mesterséges intelligencia tovább gyorsítja az online rendelések kézbesítését
A tervezési folyamatok és a rendelések számának, illetve jellemzőinek előrejelzésével,…
Tovább olvasom >Az év toptrendje a mesterséges intelligencia
Az idei év nemzetközi sajtóban megjelent trendelőrejelzései mind a fogyasztók,…
Tovább olvasom >A Mesterséges Intelligencia már a kereskedelemben is elindította a forradalmat
A Mesterséges Intelligencia (AI) és vívmányai, például a nagy nyelvi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >