Objektív, a márkaépítés teljesítményét elismerő díjat adnak át a BrandFestivalon
Új szokást teremtve, idén először adják át a BrandExcellence elismerést,ami ezentúl minden évben kiosztásra kerül majd. A szakmai díj az elmúlt két év legkiválóbb márkaépítés teljesítményét elismerő díj. A kiválósági díj objektív mérőszámok alapján ismeri el egy-egy brandnél a marketing hozzáadott értékét valamint az ezzel szorosan összefüggő piaci növekedést. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy objektív és demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre és adjon át minden évben. Idén az FMCG szektor szereplői közül kerül ki a győztes brand.
Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi csoport ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke: „A BrandExcellence-díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem csupán egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. Hiszen egy sikeres márka fogyasztói attitűdöket és nem termék-jellemzőket ural. A vásárló az, aki az érdeklődésével, vásárlási szándékával kifejezésre juttatja egy márka iránti szimpátiáját, elköteleződését. Ezért gondolom azt, hogy a BrandExcellence-díj egy valós, átfogó képet ad a márkaépítési munka sikerességéről. Megerősíti a díjazott márka pozícióját, növeli presztízsét.”
Az október 27-28 között, immáron 16. alkalommal megrendezendő BrandFestival®-on, a kiváló márkaépítési munkát díjazzák. A BrandExcellence-díj célja az elismerés mellett a tudatos márkaépítés elismerése, melynek hátterében a „kiválóság” fogalmánk legfrissebb értelmezése áll. Egy olyan szakmai díj, amely a fogyasztói véleményt és a piaci eredményességet tekinti elsődlegesnek.
Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG márkát tartalmazó listából a GFK 100 fős ismertség-kedveltség mérésből a BrandExcellence kutatócsoport választja ki a szektor Top100 márkáját. Ebből a listából úgy alakul ki az előzetes sorrend, hogy az elmúlt két év penetráció, volumen- és a lojalitás változási adatokat veszi figyelembe a kutatócsoport. A végeredménynél a lista TOP 5 márkájának eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozza a szakmai zsűri.
A GFK minden esetben az adott iparág ágazati indexeihez viszonyítja a teljesítményt, amely így objektíven összehasonlíthatóvá válik.
Dr. László Géza, Brand Content Kft. ügyvezető igazgatója: „A márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő díjazási kezdeményezés. A Brand Content Kft égisze alatt ezért hoztunk létre tavaly márkaértékeléssel foglalkozó önálló kutatócsoportot, hogy objektív és széleskörű kutatásokkal segítsék a vállalatok mellett a Superbrands és más díjazási programokban közreműködő zsűrik munkáját is. Kutatóink a márkák ismertségét, kedveltségét, a működési és pénzügyi kockázatokat is figyelembe veszik, kvalitatív és kvantitatív kutatásokat is végeznek. Ennek során olyan partnerekkel működnek együtt, mint a GFK, a Bisnode vagy a Neticle. Így a BrandExcellence díj shortlist-jére kerülő márkákra kellő objektivitással mondhatjuk, hogy piaci jelenlétük alatt professzionálisan építkeztek, nagyot haladtak előre az erős márkává válás útján. Ennek a hozzáadott értéknek a méréséhez az FMCG szektorban – a GFK segítségével – kellően mély és széleskörű adatok álltak kutatóink és így a zsűri rendelkezésére. Biztos vagyok abban, hogy az idén először átadásra kerülő BrandExcellence díj különleges szakmai elismerést jelent majd a díjazott márkát építő cég vezetőinek.”
A szakmai zsűri tagjai:
Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató, GFK
Oláh Alexandra marketing igazgató, jófogás.hu
Barna Tamás: ügyvezető igazgató, Republic Group
Dr. László Géza: ügyvezető igazgató, Brand Content Kft.
Dr. Berkes Péter: szakmai igazgató, BrandFestival
Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight – Creative Agency
A díj átadására október 28-án, a BrandFestival díjátadó gála keretében kerül sor.
Kapcsolódó cikkeink
20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >Berlint is meghódította a Republic Group a BrandFestivallal
Történetében először Berlinben, Európa kulturális fővárosában zajlott a BrandFestival, amely…
Tovább olvasom >Az AI Film Festet is elhozza Berlinbe a BrandFestival
Új fejezetet nyit a BrandFestival, Közép-Európa egyik legnagyobb márkakommunikációs eseménye,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >