Nyugat-magyarországi kanyarok a hazai élelmiszerekért
Idén Nyugat-Magyarországon kanyargott végig a Coop Rally. A hazai élelmiszerek népszerűsítését célzó szakmai program és autóverseny 2023-as győztese a Polus Sütő Kft. csapata lett. A résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót fednek le.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A szeptember 13–14. között zajló, idén immár tizenhetedszer megszervezett eseményen a közel 300 résztvevő 5 nyugat-magyarországi vármegyében (Fejér, Komárom-Esztergom, Somogy, Vas, Veszprém), illetve Budapesten 8 állomást (6 élelmiszeripari gyártócéget és 2 Coop-tagvállalatot) látogatott meg.
Az eseményre – ahogy minden évben – az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A miniszter a zárórendezvényen kiemelte:
– Hálás vagyok a Coop üzletláncnak, mert üzleteikben 85% feletti a hazai termékek aránya. Azon dolgozunk, hogy a Magyarországon jelen lévő összes kiskereskedelmi hálózat, mind a magyar, mind a multinacionális hálózatok is legalább ezt a szintet érjék el.
A tárcavezető egyben miniszteri elismerő oklevelet adott át a Co-op Hungary Zrt. számára – amelyet Pekó László, a cégcsoport igazgatóságának elnöke vett át – a magyar kereskedelmi ágazat fejlesztéséért és a kistelepüléseken betöltött több évtizedes kiemelkedő szerepvállalásának elismeréseként.
Pekó László elmondta: az utóbbi időszakban igen sok kihívás érte a kiskereskedelmi vállalkozásokat, az élelmiszergyártókat. Ebből a helyzetből a Coop és a beszállító élelmiszeripari gyártó cégek, valamint a termelők összefogása jelenti a kiutat. Egyben leszögezte: a kereskedelmi csoport köszönettel tartozik a kormánynak a Magyar Falu Program elindításáért, amelynek keretében a cégcsoport kistelepülési üzletfejlesztéseinél a Coop ötmilliárd forintos önerejéhez hétmilliárd forintos állami támogatás társult. Ennek köszönhetően 461 Coop-üzlet újult meg, ami mintegy 450 ezer, kistelepülésen élő ember életkörülményeit javította nagymértékben.
A Coop Rallyt a COOP üzletlánc 2006-ban rendezte meg első alkalommal. A rally az idei programjaival immáron 143 hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG-szektor támogatását tudhatja maga mögött.
//
Törley Pezsgőpincészet
„A Törleynél az innováció az örökség része, pincészetünkben mindig a legmodernebb technológiákat alkalmazva készítjük pezsgőinket, mindamellett, hogy őrizzük a tradíciókat is. Közép-Európában egyedülálló módon négyféle eljárással készítünk pezsgőket. Kínálatunkban megtalálhatóak a karakteres tradicionális eljárással készült pezsgők, a stílusos transvasée-k, a könnyed tartályos pezsgők, valamint a mustból erjesztett asti jellegű illatos pezsgő. Termékeink 100%-ban magyarországi szőlőből készülnek.
A kiváló minőség elismeréseként a Törley Pezsgőt 2016-ban felvették a hungarikumok közé.”
Település: Budapest
Éves árbevétel (2022): –
Ismertebb márkanevek: Törley Pezsgő, Hungaria Pezsgő, François pezsgő
Gyermelyi Zrt.
„A Gyermelyi Zrt. tészta, liszt és tojás termékeivel évtizedek óta jelen van a magyar háztartásokban. Az egyedülálló vertikális felépítésének köszönhetően a magyar tulajdonban lévő vállalatcsoport az alapanyag-termeléstől kezdve felügyeli az egyes termékpályákat, ami komoly minőségi biztonságot és előnyt jelent a fogyasztók számára.
A több mint 500 főt foglalkoztató cégcsoport örömmel volt ismét házigazdája a magyar termékek népszerűsítését szolgáló Coop Rallynak, melynek keretén belül be tudta mutatni a szakmának is az idén átadott új malomüzemét, ahol naponta 800 tonna búzát őrlünk meg.
A liszt mellett a tojás is egyre fontosabb szerepet kap a vállalatnál. Ebben az évben ezen a területen is egy jelentős fejlesztés történt, így már évi 170 millió darab tojást termelünk, melynek nagyobb része a hazai piacra kerül.”
Település:Gyermely
Éves árbevétel (2022): 46,6 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: Gyermelyi tészta, liszt, tojás
Sága Foods Zrt.
„Családom, a Bárány család 116 éve, négy generációra visszamenőleg foglalkozik baromfitenyésztéssel, ezáltal Magyarország legrégibb baromfitenyésztő dinasztiája a miénk. A Master Good mint hazánk legnagyobb baromfifeldolgozója büszke rá, hogy cégcsoportjának 2020 óta Magyarország húskészítménypiacát meghatározó vállalata, a Sága is tagja, így olyan márkákat tudhatunk magunkénak, mint a Füstli vagy a Selyemsonka.
Jelenleg a Ságában 250 lojális munkavállalónk dolgozik azon, hogy márkánk ennyi év után is stabil tudjon maradni a hazai piacon. A folyamatos technológiai invesztíciók, a folyamatos innovációk, a termékfejlesztések és az intenzív marketing- és kereskedelmi aktivitások mind támogatják sikereinket.
Nagy örömünkre szolgált, hogy idén, immáron 4. alkalommal lehettünk házigazdája a Coop Rallynak Sárváron. 100%-ban magyar családi tulajdonban lévő vállalatként, kiemelten fontosnak érezzük a minőségi hazai élelmiszerek értékeire történő figyelemfelhívást és ezen márkák, termékek népszerűsítését.”
“The Bárány family has been involved in poultry farming for 116 years, and this makes us the oldest poultry farming dynasty in Hungary. Sága and its 250 employees were really glad to welcome the Coop Rally in Sárvár for the 4th time this year. As a 100% Hungarian family-owned company, we feel it is essential to raise awareness of the values of quality Hungarian food, and to promote these brands and products”.
Település: Sárvár
Éves árbevétel (2022): 13,9 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: Sága, Füstli, Selyemsonka
Sole-Mizo Zrt.
„A Bonafarm Csoport, amelynek a Sole-Mizo Zrt. is tagja, Magyarország egyik legnagyobb vertikálisan integrált agrár- és élelmiszer-gazdasági vállalatcsoportja. Cégcsoportunk több mint 8000 embert foglalkoztat, és olyan nagy márkákra lehetünk büszkék, mint például a Mizo és a PICK. Idén a Sole-Mizo Zrt.-hez tartozó marcali üzemünk adta a rally egyik állomáshelyét, ahol a kicsik és nagyok körében egyaránt népszerű Mizo Túró Rudikat gyártjuk.
Örömmel támogatjuk a Coopnak ezt a kezdeményezését, hiszen a magyar termékek népszerűsítése nekünk is szívügyünk. Nehéz évek vannak mögöttünk, mindezek ellenére azonban, ahogyan korábban, úgy most is azért dolgozunk a Bonafarmnál, hogy a hazai boltok polcain ilyenkor is ott legyenek a biztonságos, magas minőségű, magyar termékek, mint amilyenek például a Mizo termékei is, amelyek a trendekre épülve kielégítik a legváltozatosabb fogyasztói igényeket is, legyen az bármilyen tejtermék kategória, vagy laktózmentes, hozzáadott zsír vagy cukor nélküli termék.”
Település:Marcali
Éves árbevétel (2022):121 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek:Mizo, Mizo Túró Rudi, Mizo Coffee Selection, Farmer, Gazda, Hazai
Alföldi Tej Kft.
„Az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. 2003. április 30-án 23 taggal, alakult meg Hajdú-Bihar megyében, debreceni központtal. Az elmúlt 20 év alatt az Alföldi Tej Kft. kiemelkedő résztvevőjévé vált a magyarországi tejtermelő és tejfeldolgozó piacnak. A vállalat a Nyugat-Európában hagyományosan jól működő szövetkezeti modellt követi, azaz termékeit közvetlenül a magyar tejtermelő tulajdonosaitól érkező, minőségi alapanyagból készíti. A két üzemében, Székesfehérváron és Debrecenben együttesen éves szinten közel 270 millió liter tejet használ fel. A vállalat elsődleges célja, hogy széles és megbízható termékválasztékot nyújtson kereskedelmi partnerei és a fogyasztói számára.
Nagy örömünkre szolgált ismételten részt venni a Coop Rally mezőnyében, valamint állomáshelyéül is szolgálni.”
Település:Székesfehérvár
Éves árbevétel (2022):55,7 milliárd forint
Ismertebb márkanevek:Magyar tej, Riska, Pure Milk, Mesés
CO-OP Star Zrt.
„A mi Kárpát-medencei kultúránknak egyik fontos és sajátos eleme az élőhely mezőgazdasági adottságainak összessége. A jó minőségű termőföld, a vizeink gazdagsága, a feldolgozás magas színvonala a hazai termékekben jelenik meg. A magyar fogyasztókat pedig legjobban a magyar kereskedők ismerik és szeretik, hiszen ők a családtagjaik a rokonaik, a barátaik vagy a jó szomszédjuk.
Közösen tudunk a legtöbbet tenni azért, hogy a jövőnk a stabil és minőségi hazai élelmiszer-ellátáson nyugodjon, ezért indítjuk el immár 17 éve minden esztendőben a Coop Rally-t, hogy megmutassuk az együttműködésben rejlő erőt. Tavaly után ismét egy Szuper Plusz üzletünkben láttuk vendégül a mezőnyt, ami különösen fontos számunkra, hiszen bemutathattuk azt az irányt, amit üzletfejlesztéseinknél követünk, és követni szeretnénk a jövőben.”
Település: Várpalota (Coop Szuper Plusz üzlet)
Éves árbevétel (2022): 42,8 milliárd forint
Ismertebb márkanevek: –
Mecsek Füszért Zrt.
„A Mecsek Füszért Zrt. 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozásként több mint 2000 munkavállalót foglalkoztat. Társaságunk kis és nagykereskedelmi tevékenységet is végez, logisztikai központjaink látják el a régiónkhoz tartozó mintegy 258 Coop-üzletet. A boltjainkban több mint 85%-ban Magyarországon előállított termékeket forgalmazunk! Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a magyar tulajdonú helyi és regionális kis- és középvállalkozások termékei állandó választékban megjelenjenek polcainkon. Büszkék vagyunk arra, hogy lényegesen megnövekedett a magyar termékek iránti kereslet, melyhez a Coop Rally is hozzájárult.
Örömmel láttuk vendégül a rally résztvevőit veszprémi raktárunkban, amely a legújabb, közel 3,5 milliárdos ráfordítással végrehajtott modernizációs beruházásunk.”
Település: Veszprém (logisztikai központ)
Éves árbevétel (2022): 69 milliárd forint
Ismertebb márkanevek: –
Polus Sütő Kft.
„Cégünk sütőipari termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Sütőüzemünk visszamenőleg 1952 óta folyamatosan és széles körben kiszolgálja megszakítás nélkül a Közép- és Nyugat-Dunántúli régióban partnereit.
Fontosnak tartjuk, hogy a jó minőségű magyar élelmiszerek nagy számban és széles körben elérhetőek legyenek a magyar fogyasztók számára, hiszen kis mértékben mi is hozzájárulunk ahhoz, hogy ez a kezdeményezés megvalósuljon. Jelentős részben magyar alapanyagokkal és magyar alapanyaggyártókkal dolgozunk. A Coop-hálózat a legfontosabb vevőink közzé tartozik, mivel több mint 20 éve jó kapcsolatot ápolunk a hálózat tagjaival. Rajtuk keresztül termékeink szinte az egész országban elérhetővé válnak a fogyasztók számára.
Üzemünk az elmúlt 5 évben megújult, mind az infrastruktúrát, mind a technológiát tekintve. A folyamatos beruházások, fejlesztések által üzemünk a továbbiakban is nagy mennyiséggel és megfelelő minőséggel tudja kiszolgálni partnereit, mint ahogy tette ezt az elmúlt 70 évben is.”
Település: Ajka
Éves árbevétel (2022): 1,8 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: –
Kapcsolódó cikkeink
A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Törley Pezsgőpincészet: zöld innováció és fenntarthatóság
A Törley Pezsgőpincészet új, fenntarthatóságot célzó stratégiát vezet be, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >