Nyílt napot hirdetett a spermabankokba a világ legnagyobb webáruháza

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 22. 11:00

Az egészségügyi szolgáltatások felé nyitott a Kína és a világ legnagyobb webáruháza, a Taobao, amely első lépésként megnyitotta három napra a spermabankokat az online közönség előtt, miközben apasági tesztek és termékenységi vizsgálatok ajánlatával bővítette kínálatát.

taobao

Az eredmény: 72 óra során több mint 22 ezren jelentkeztek spermadonornak, több mint négyezren jelezték, hogy szeretnének termékenységi tesztet végeztetni és alig 140-en apasági tesztre is elszánták magukat.

Az internetes kereskedelmi portál Kína legnagyobb orvosi laboratóriumokat működtető csoportjával, a KingMed Diagnosticsszal karöltve hirdette meg az akciót. A spermadonorok az ország 7 szakintézményéből választhattak; 69 százalékuk Pekingből, Sanghajból, illetve Kantonból jelentkezett.

Az önkénteseknek a regisztrációjukhoz csak a nevüket, a személyazonossági igazolványuk utolsó 6 számjegyét és az e-mail címüket kellett megadniuk. A sikeres adományozásért 3 ezer és 5 ezer jüan, vagyis körülbelül 136 és 228 ezer forint közötti összegnek megfelelő térítést kaphatnak.

Az apasági vizsgálatért fizetni kell ugyan, de jóval kevesebbet a piaci árnál. 4000 jüan (182 ezer forint) helyett szinte szimbolikus összeget, 137 jüant (6 ezer forint) kértek érte. A megrendelő egy tesztkészletet kap postán, és csak a nyálmintát kell visszaküldenie a központba. Az eredményt 10 munkanapon belül kézbesítik.

A kezdeményezés az első nagy akciója az Alibaba egészségügyi információs vállalkozásának. A Taobao tulajdonosa hírek szerint ily módon is ki akarta próbálni az egészségügy kínálta piacon az online-ból offline-ba (O2O) modellt. A cég 2014 áprilisában vásárolta meg a hongkongi tőzsdén jegyzett CITIC 21CN céget és bővítette tevékenységét az újabb üzletággal.

A világ legnagyobb internetes piacterét üzemeltető Alibaba a China Daily című angol nyelvű lap szerint a piaci igényeket figyelembe véve, mind nagyobb figyelmet kíván szentelni az egészségügyi szolgáltatásoknak. Egyre több kínai képes ugyanis megfizetni és keresi is a minőségi szolgáltatásokat, vásárol wellness termékeket és használ mobil eszközöket fitneszhez és sportoláshoz. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink