Nyaralás, ingatlan, autó: mit terveznek a magyarok idén?
Az utóbbi hetek egyik legfontosabb kérdése, hogy hogyan indul újra az élet a kijárási korlátozások feloldása és a járvány első hullámának várható lecsengése után. A Reacty Digital májusi omnibusz kutatásában a 18-79 éves internetező lakosságot kérdezték meg különböző témákban, amiket összeköt, hogy már a koronavírussal való együttélésről szólnak.
Ezek szerint a felnőtt magyarok legszívesebben aktív pihenéssel töltenék a nyaralásukat, belföldre néhány napra, külföldre pedig inkább 1-2 hétre utaznának el. Akár az egymillió főt is elérheti azok száma, akik szívesen látogatnák meg az esetlegesen őszre halasztott nagyobb fesztiválokat. A kényszerű leállás után újra beindulhat az ingatlan piac és a használt autó értékesítés is, illetve többen fordulhatnak a használt cikkek vásárlása és eladása felé.
Turizmus: rövidebb utak inkább belföldön, hosszabb nyaralás akár külföldön
Azok közül, akik úgy gondolják, hogy elmennek nyaralni idén (62%) közel felük 3-4 éjszakás nyaralást tervez – ami ezzel egyúttal a legnépszerűbb választás is. 2 éjszakás tartózkodást a válaszadók közel negyede, míg 5-7 naposat a harmada tervez, ennél hosszabb útra viszont csak minden kilencedik nyaralást tervező vállalkozna.
A rövidebb (2-4 éjszakás) utazások esetében jellemzőbb a belföldi célpont, az ennél hosszabb tartózkodások több, mint felében viszont akár a határon túlra (is) utaznának az emberek, amennyiben ez lehetséges lesz.
A magyarok fele az augusztust részesíti előnyben a belföldi utazásra, de júliusra és szeptemberre is harmaduknak vannak ilyen tervei. A hazai utazások legnépszerűbb célpontja a Balaton (42%), de a hegyvidékeket (34%) és egyéb tavak/folyók környékét (20%) is sokan választják. Az utazók elsősorban pihenni, fürdőzni szeretnének, de közel felük kirándulni és várost nézni is tervez a nyaralás során. Belföldi célpont esetén a turisták közel fele, külföldi utazás esetén ötöde a szállás saját oldalán keresztül intézi a foglalást. Hazai nyaralásnál népszerű még a Szállás.hu (34%) és a Booking.com is (25%), míg külföldi szállásfoglalásnál a Booking számít a favoritnak (52%), a szállásadók saját oldala és az Airbnb mellett (15%).
A külföldre utazók kicsit későbbre időzítenek, mint a hazai helyszínt választók. Itt is az augusztus a legnépszerűbb, de a nyár első két hónapjában kisebb az utazási hajlandóság, míg az őszi időszak valamivel népszerűbb. A kedveltebb célországok közé tartozik Horvátország, Ausztria, Olaszország és Görögország. Külföld esetén is a pihenésé a főszerep, de míg a wellness jóval kevésbé népszerű időtöltés, a városnézésnek és a kirándulásnak nagyobb jelentősége van ezekben az esetekben.
Fesztiválok: akár közel egymillió érdeklődő
A felnőtt magyarok negyede, közel kétmillió ember látogatott valamilyen fesztivált az elmúlt két évben, a legtöbben a Művészetek Völgye, a Sziget Fesztivál, a Balaton Sound és a Volt Fesztivál iránt érdeklődtek. Ha a korlátozások megszűnését követő őszi időszakban mégis megrendeznék az elmaradt nyári fesztiválokat, akkor a Művészetek Völgye, a Veszprémi Utcazene Fesztivál és a Veszprém Fest számíthatna a legnagyobb érdeklődésre. Az esetleges nyár végi, őszi fesztiválok akár közel egymillió embert is megmozgathatnának idehaza.
Ingatlan: újraindulhat az ingatlan piac
A magyarok több, mint kétharmada rendelkezik saját tulajdonú ingatlannal, vásárlást a járvány előtt a felnőtt lakosság tizede tervezett. Minden hetedik tervezett vásárlás (14%) már megvalósult, de akik elhalasztották a vételt (talán éppen a járványhelyzet miatt) azok négyötöde sem tett le a dologról és továbbra is követi az ingatlanárak alakulását.
Használt autó: nem szegte a vásárlók kedvét a járvány
Saját tulajdonú autóval a lakosság közel háromnegyede rendelkezik. Minden kilencedik 18-79 éves (12%) tervezte használt gépjármű vásárlását a járvány előtti időszakban és ezen vásárlások negyede azóta meg is valósult. A használt autók esetében is elmondható, hogy a járvány nem vette el az emberek kedvét a vásárlástól, a korábban tervezők négyötöde továbbra szeretne majd használt autót venni, kétharmaduk jelenleg is követi az árakat.
Használt cikk vásárlás: a többség szerint továbbra is biztonságos
A magyarok kétötöde (41%) vásárolt használt cikket az interneten keresztül az utóbbi egy évben, háromnegyedük (72%) a járványhelyzet idején is biztonságosnak tartja ezt a módot. Aki használt holmit vesz a következő hónapokban, az elsősorban a futáros vagy postai szállítást preferálná, de kétötödük a személyes átvételtől sem zárkózik el.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >