Növényi alapú termékeket kell-e értékesíteni a hús mellett?
Az élelmiszerrendszer egészségügyi és fenntarthatósági eredményeinek javítása érdekében megszaporodtak azok a kutatások, amelyek arra irányulnak, hogy miként lehet több növényen alapuló étrendet népszerűsíteni.
A kutatások kimutatták, hogy bár a húst tartalmazó étrend követői felismerik a húsfogyasztással kapcsolatos etikai és környezeti kihívásokat, a váltásnak vannak akadályai. Sokan úgy vélik, hogy a növényi alapú termékek elkészítése kényelmetlen, drága a húskészítményekhez képest, vagy nem ízletesek. Az elmélet azt sugallja, hogy az árra és az elhelyezésre való összpontosítás kulcsfontosságú ahhoz, hogy a fogyasztók a húsról a növényi alapú termékekre térjenek át. Az IGD 2021-es változási hajlandóságról szóló jelentésében a résztvevők 57%-a határozottan egyetértett azzal, hogy a termékek húsokkal szomszédos, de szegregált áthelyezése megkönnyítené számukra az egészségesebb és fenntarthatóbb étrendet. //
A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség-gyümölcs hulladékmentő táskát vezet be a Lidl Spanyolországban
A Lidl Spanyolország által bevezetett hulladékmentő táskába olyan gyümölcsök és…
Tovább olvasom >Több tucat magyar bort díjaztak a legnagyobb német borversenyen
Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és…
Tovább olvasom >A tőzsdei cégek alig harmada számít fenntarthatónak egy kutatás szerint
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedülállónak tűnik a kereskedelmi láncok hazai árcsökkentési harca
A tavasz idén a jelek szerint nem csupán az időjárás,…
Tovább olvasom >A GVH bevezeti az online árfigyelő-rendszert, ami átláthatóvá teszi a különböző árképzési gyakorlatokat
A fogyasztók számára is hozzáférhető online árfigyelő-rendszer felállításával mérsékelné a…
Tovább olvasom >A hazai tejipar nagyon szenved a limitált áraktól
Forrong a tejipar, a brutális tavalyi áremelkedés után az elmúlt…
Tovább olvasom >