Növényi alapú termékeket kell-e értékesíteni a hús mellett?
Az élelmiszerrendszer egészségügyi és fenntarthatósági eredményeinek javítása érdekében megszaporodtak azok a kutatások, amelyek arra irányulnak, hogy miként lehet több növényen alapuló étrendet népszerűsíteni.
A kutatások kimutatták, hogy bár a húst tartalmazó étrend követői felismerik a húsfogyasztással kapcsolatos etikai és környezeti kihívásokat, a váltásnak vannak akadályai. Sokan úgy vélik, hogy a növényi alapú termékek elkészítése kényelmetlen, drága a húskészítményekhez képest, vagy nem ízletesek. Az elmélet azt sugallja, hogy az árra és az elhelyezésre való összpontosítás kulcsfontosságú ahhoz, hogy a fogyasztók a húsról a növényi alapú termékekre térjenek át. Az IGD 2021-es változási hajlandóságról szóló jelentésében a résztvevők 57%-a határozottan egyetértett azzal, hogy a termékek húsokkal szomszédos, de szegregált áthelyezése megkönnyítené számukra az egészségesebb és fenntarthatóbb étrendet. //
A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik a fenntarthatósági célok mentén
A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Soha nem látott magasságban a kávé ára
2024 decemberének elején a nemzetközi piacon rekordszintre emelkedett a kávé…
Tovább olvasom >