Növényi alapú termékeket kell-e értékesíteni a hús mellett?
Az élelmiszerrendszer egészségügyi és fenntarthatósági eredményeinek javítása érdekében megszaporodtak azok a kutatások, amelyek arra irányulnak, hogy miként lehet több növényen alapuló étrendet népszerűsíteni.
A kutatások kimutatták, hogy bár a húst tartalmazó étrend követői felismerik a húsfogyasztással kapcsolatos etikai és környezeti kihívásokat, a váltásnak vannak akadályai. Sokan úgy vélik, hogy a növényi alapú termékek elkészítése kényelmetlen, drága a húskészítményekhez képest, vagy nem ízletesek. Az elmélet azt sugallja, hogy az árra és az elhelyezésre való összpontosítás kulcsfontosságú ahhoz, hogy a fogyasztók a húsról a növényi alapú termékekre térjenek át. Az IGD 2021-es változási hajlandóságról szóló jelentésében a résztvevők 57%-a határozottan egyetértett azzal, hogy a termékek húsokkal szomszédos, de szegregált áthelyezése megkönnyítené számukra az egészségesebb és fenntarthatóbb étrendet. //
A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >Jóval kevesebb cégnek kell majd fenntarthatósági kérdésekre válaszolnia
Bár július 1-től a minimum ESG-kérdéssorra vonatkozó elvárásban egyre több…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >