Növelte vidéki hipermarketjei számát az Auchan

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

A tavalyi forgalom nagyjából a várakozásainknak megfelelően alakult – összegezte az elmúlt év történéseit Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője. Az év nagy sikerének élték meg, hogy nőtt a vásárlók száma, amelynek számukra az volt üzenete, hogy egyre többen szavaznak bizalmat az Auchannak.Az átlagkosár értéke valamelyest csökkent – a vásárlók szemmel láthatóan jobban odafigyelnek a kiadásaikra, de ezt az enyhe csökkenést ellensúlyozta a vásárlószám növekedése.
2008. november 8-án nyitották meg miskolci áruházukat 10 500 négyzetméteres eladótérrel. Jelenleg 11 hipermarketet üzemeltetnek, amelyek közül három található vidéken (Székesfehérvár, Kecskemét, Miskolc), a többi a fővárosban vagy vonzáskörzetében épült. A 11 hipermarket közül 8 diszkontbenzinkutat is működtet (nagy részük a nap 24 órájában igénybe vehető), s nyolc áruházuk rendelkezik diszkontkertészettel is. Valamennyi hipermarket nagy eladótérrel rendelkezik: 10 és 20 ezer négyzetméter közöttiek.
Az Auchan hagyományosan rendkívül nagy figyelmet fordít a vásárlói elvárásokra – állítása szerint –, mindig odafigyelnek a vásárlói igényekre. S természetesen megvalósítanak olyan megoldásokat, amelyek hozzájárulnak a vásárlók kényelméhez vagy választ adnak a felmerülő igényekre. Például az elmúlt időszakban több áruházukban is modernizálták a fotóosztályt – ezt a munkát ez évben tovább folytatják –, ahol a vásárlók képernyőn tudják lekérdezni a megvásárolni kívánt termék legfőbb jellemzőit. Ugyancsak a vásárlók kényelme érdekében a miskolci áruházat már olyan grillpulttal nyitották, amely a korábbinál – a levesektől a desszertig – sokkal nagyobb választékot kínál, mint a hagyományos pultok, s az első visszajelzések alapján a vásárlók elégedettek vele. A pénztársori áthaladás meggyorsítása érdekében több áruházban is már érintőképernyős, 3D-s szkenneres berendezéseket használnak.
Az Auchan Magyarország politikája, amióta csak léteznek, az volt – emelte ki Gillemot Katalin –, hogy a lehető legtöbb magyar árut tartsák a kínálatukban, s ebben a jövőben sem lesz változás. Tervezik viszont, hogy bizonyos piacokra saját márkás termékeket vezetnek be, hogy jobban meg tudjanak felelni a vásárlói elvárásoknak.
– Küldetésünk 2009-ben sem változik – fejezte be a kommunkációs vezető a beszélgetést. – Idén talán még nagyobb jelentősége lesz annak a célkitűzésünknek, hogy minden nap hozzá akarunk járulni a vásárlóerő növekedéséhez és vásárlóink jólétéhez. Az a célunk, hogy a lehető legjobban megfeleljünk a vásárlói elvárásoknak, olyan termékválasztékot és olyan árakat kínáljunk, amelyben bármelyik háztartás megtalálja azokat a termékeket, amelyek megfelelnek neki.

Kapcsolódó cikkeink