Növelte részesedését Romániában a Lactalis tejtermékgyártó
Növelte romániai piaci részesedését a francia Lactalis tejtermékgyártó, amely egy amerikai befektetői alaptól megvásárolta a székelyföldi Covalactot – közölte a Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap.
A Covalact tejtermékgyártónak két üzeme van Sepsiszentgyörgyön és Csíkszeredában, tavaly 200 millió lej (mintegy 45 millió euró) árbevétele volt 6 millió lej (1,3 millió euró) nyereség mellett. 2015 előtt öt éven át veszteségesen működött. A cégnek 360 alkalmazottja van.
A Covalactot 2007-ben vásárolta meg a SigmaBleyzer amerikai befektető alap 10 millió euróért. A francia Lactalis a román gazdasági lap értesülései szerint most 30-40 millió eurót fizetett a székelyföldi tejtermékgyártóért. A felek nem közölték a tranzakció értékét.
A Lactalis 2008-ban lépett be a román tejtermékpiacra, akkor megvásárolta a LaDorna márkát. A francia vállalat az idei év elején vált piacvezetővé Romániában, amikor megvásárolta az addig legnagyobb román tulajdonban levő tejtermékgyárat, a gyulafehérvári Albalactot. Júliusban a román versenytanács jóváhagyta ezt a tranzakciót.
A Ziarul Financiar számításai szerint a franciák árbevétele a Covalact megvásárlása nyomán elérheti a 200 millió eurót az 1 milliárd eurósra becsült román tejtermékpiacon. A Lactalis főleg a sajt- és a joghurttermékek piacán erősítheti pozícióját a Covalact felvásárlásával, amit jóvá kell hagynia még a versenytanácsnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >Újabb romániai gyárát zárja be a Lactalis
A francia tejipari óriáscég nagyrészt fúziók és felvásárlások révén bővítette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >