Növelte árbevételét tavaly a Varga Pincészet
Növelte árbevételét a múlt évben a Varga Pincészet, a cégcsoport konszolidált árbevétele 4,8 milliárd forint volt, szemben a 2013-as 3,6 milliárd forinttal – mondta Varga Bálint tulajdonos-ügyvezető az MTI-nek. A cég adózás utáni eredménye tavaly megduplázódott, s elérte a 400 millió forintot.
Az árbevétel-növekedésről az ügyvezető közölte: ennek fő forrása a mennyiségi növekedés volt, de fontos az is, hogy a növekedés a drágább termékeknél következett be. Emellett kisebb mértékben, de a tavalyi árbevétel-növekedésben közrejátszott a 2013-ban végrehajtott áremelés is.
Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a Varga Pincészet új palackja Zöld innovációs nagydíjat nyert a napokban. A díjat azért ítélték oda a pincészetnek, mert a visszaváltható palackokkal jelentős környezetterhelés előzhető meg. A cég a betétdíjas rendszerére mintegy nettó 600 millió forintot költött az elmúlt két évben.
A visszaváltható, betétdíjas palackoknak köszönhetően évente 4 millió palackkal és 800 ezer papírkartonnal kevesebb hulladék kerül a szemétbe. A cégnél úgy számolnak, hogy a visszagyűjtési arány a kiskereskedelembe kerülő palackok esetében eléri majd a 75-80 százalékot. Ez most 65-70 százalék között mozog.
Amellett, hogy környezetkímélő, a visszaváltható csomagolás előnye még az is, hogy a palack árát csak egyszer kell kifizetni. A betétdíjas palackkal egy üveg bor ismételt megvásárlásakor 140-160 forintot is meg lehet spórolni. Az új, egyedi logóval ellátott palacknak köszönhetően a termékportfolió is megszépült – mondta Varga Bálint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Hubai Imre: a magyar bor páratlan nemzeti kincs
A magyar bor páratlan nemzeti kincs, amelyre az egész ország…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél
A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti…
Tovább olvasom >