Növelte árbevételét tavaly a Varga Pincészet
Növelte árbevételét a múlt évben a Varga Pincészet, a cégcsoport konszolidált árbevétele 4,8 milliárd forint volt, szemben a 2013-as 3,6 milliárd forinttal – mondta Varga Bálint tulajdonos-ügyvezető az MTI-nek. A cég adózás utáni eredménye tavaly megduplázódott, s elérte a 400 millió forintot.
Az árbevétel-növekedésről az ügyvezető közölte: ennek fő forrása a mennyiségi növekedés volt, de fontos az is, hogy a növekedés a drágább termékeknél következett be. Emellett kisebb mértékben, de a tavalyi árbevétel-növekedésben közrejátszott a 2013-ban végrehajtott áremelés is.
Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a Varga Pincészet új palackja Zöld innovációs nagydíjat nyert a napokban. A díjat azért ítélték oda a pincészetnek, mert a visszaváltható palackokkal jelentős környezetterhelés előzhető meg. A cég a betétdíjas rendszerére mintegy nettó 600 millió forintot költött az elmúlt két évben.
A visszaváltható, betétdíjas palackoknak köszönhetően évente 4 millió palackkal és 800 ezer papírkartonnal kevesebb hulladék kerül a szemétbe. A cégnél úgy számolnak, hogy a visszagyűjtési arány a kiskereskedelembe kerülő palackok esetében eléri majd a 75-80 százalékot. Ez most 65-70 százalék között mozog.
Amellett, hogy környezetkímélő, a visszaváltható csomagolás előnye még az is, hogy a palack árát csak egyszer kell kifizetni. A betétdíjas palackkal egy üveg bor ismételt megvásárlásakor 140-160 forintot is meg lehet spórolni. Az új, egyedi logóval ellátott palacknak köszönhetően a termékportfolió is megszépült – mondta Varga Bálint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >