Növekvőben a hazai jégkrém piac
Az Unilever eladási mutatói szerint a magyarok a nyári hónapokban fogyasztják el éves jégkrémadagjuk jelentős részét. Az itthoni fogyasztók kedvencei a hagyományos csokoládés és az extravagáns süteményes ízek, legyen szó akár nagy kiszerelésről, vagy pálcikás jégkrémről.
Az Unilever eladási adatai alapján jelenleg az egy főre jutó jégkrém-fogyasztás évi 5 liter körül mozog Magyarországon. Ennek a hűsítőnek a népszerűsége egész évben töretlen, bár fogyasztásuk a melegebb napokon erősen megnövekszik. A pálcikás, tölcséres jégkrémek piaca még a családi jégkrémekénél is szezonálisabb. A magyar családok fele nyáron is előszeretettel vásárol nagyobb kiszerelésű jégkrémeket, ezért idén az Unilever új ízei elsősorban családi csomagolásban és jégkrémválogatások formájában kerülnek a hűtőládákba. A vállalat adatai alapján a családi termékeknél a karácsonyi és húsvéti időszak is hoz némi fellendülést, de a kisebb kiszerelések egész éves forgalmának 80%-a a nyári hónapokra esik.
’A háztartások 66%-a vásárolt 2014-ben családi vagy multipack jégkrémet. Az előző évhez képest stagnált a penetráció, a kifejezetten hűvös nyár tudatában ez pozitív eredménynek mondható. 2015-ben eddig sokkal jobb időjárás volt, ami a jégkrém és fagylalt piacnak kedvezett. A kiskereskedelmi csatornákban2 a 2015-ös év eddig biztatóan alakul, 3,4%-ot nőtt a piac, melyet az impulzus jégkrémek növekedése vezérelt’ – nyilatkozta Vince Beáta, az Unilever kommunikációs vezetője.
Az Unilever portfoliójából a magyarok kedvence ízei a klasszikus csokoládé és annak variációi (például az étcsokoládé, fehércsokoládé, gyümölcsös ízekkel kombinált csokoládé), valamint az olyan sütemény-ihletésű ízek, mint a Rákóczi túrós, a Somlói galuska és a Dobostorta. A jégkrém piacon a portfólióban jól megszokott alap ízek és termékek megőrzése mellett kiemelt szerepe van az újdonságoknak. 2015 nyarán Crème Brûlée, Tiramisu, és Brownie ízekkel bővül a portfólió. Ezeket az ízeket népszerű cukrászkülönlegességek ihlették, így a desszertek rajongói akár jégkrém formájában is élhetnek a szenvedélyüknek.
Veszprém, a jégkrémek fellegvára
Az Unilever Magyarországon kapható jégkrémjeinek 70%-a a Veszprémi Jégkrémgyárban készül, de innen látják el jégkrémmel a közép- és nyugat-európai piacokat is, hiszen az itt készülő termékeket 20 európai országban értékesítik. „Az Unilever Veszprémi Jégkrémgyárának termelőkapacitása egyedülálló Közép-Kelet-Európában. Egy év alatt 85-90 millió liter jégkrémet készítünk, ami 25%-os növekedést jelent az előző évekhez képest” – mondja Simone Venosta, a Veszprémi Jégkrémgyár igazgatója. Az üzemben például csak az egyik legismertebb Unilever jégkrémből, a Magnumból 20-25 ezer darabot gyártanak le egy óra alatt. Ehhez a mennyiségű jégkrémhez 1000 tonna tejet és csokit, és több mint 200 tonna kakaóport használnak fel.
Az Unilever Fenntarthatósági Tervében a jégkrém kategóriára is fogalmazott meg vállalásokat.
Minden Magnum jégkrémhez az Esőerdő Szövetség által hitelesített, fenntartható forrásból származó kakaót használnak.
A Veszprémi Jégkrémgyárban megszűnt a nem veszélyes hulladéklerakás 2014-re. Évente 4-5.000 tonna hulladékot hasznosítanak újra, és évi 800 tonnával csökkent a szén-dioxid kibocsájtás.
Minden Algida hűtőláda ’Greener Freezer’, azaz környezetbarát, mivel nem az ózonréteget károsító HFC (fluorozott szénhidrogén) hűtőközeggel működik.
Az Unilever fontosnak tartja, hogy olyan jégkrémeket is kínáljon portfóliójában, amelyek alábbi tápértékei nem haladják meg a 110 kcal energiát / adag, 3g telített zsírsavat / adag, 20 g hozzáadott cukrot / 100g értékeket. Minden Max Calippo és Twister jégkrémet úgy fejlesztettünk ki, hogy megfeleljenek az energiával, telített zsírral, hozzáadott cukorral kapcsolatos, az Unilever Táplálkozási Alapelvek Programjában meghatározott elvárásoknak*. A Solero őszibarack-maracuja-ananász-mango sorbet köntösében csábít, a termék mindössze 94 kcal-t tartalmaz.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >