Növekszik a biotermékek forgalma a németországi Pennynél
A diszkont Penny 2023-ban közel 20%-kal növelte biotermék-értékesítését. A kereskedő azt tervezi, hogy 2025-ig tovább bővíti bio kínálatát és saját márkájának, a Naturgutnak a tizedik évfordulója alkalmából akciót indít.

Fotó: Adobe Stock
Az előző évhez képest csaknem 20%-os bioeladás-növekedéssel a Penny saját adatai szerint lényegesen gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze (5%). Az eladásokat főként a Penny saját márkái húzták. Az bio eladások mintegy 70%-a az élelmiszer-kiskereskedelemben keletkezik.
A Naturgut bio saját márka idén ünnepli tizedik évfordulóját. A Penny tovább kívánja bővíteni kínálatát, minek eredményeképpen a bio árucikkek száma 2025 végére a jelenlegi 500-ról mintegy 600-ra emelkedik.
Ez 20%-os növekedésnek felel meg. Az élelmiszerek többsége hazai termelésből származik. A Penny a Naturlanddal folytatott együttműködéssel további elkötelezettséget vállal Németország iránt. A 2023 februárjától az ennek megfelelően címkézett termékek száma már meghaladta az ötvenet.
– Az a tény, hogy a vásárlók még jelentős infláció idején is a biotermékekhez nyúlnak, határozottan mutatja, hogy a biotermékeknek a megnövekedett árérzékenység ellenére is szilárd helyük van a bevásárlókocsiban. A vásárlók értelmezése szerint a hazai bio három trend szintézisét jelenti: regionális, szezonális és – amennyire lehet – csomagolás nélküli – mondta Philipp Stiehler, a Rewe Group Buying ügyvezetője.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >