Növekszik a biotermékek forgalma a németországi Pennynél
A diszkont Penny 2023-ban közel 20%-kal növelte biotermék-értékesítését. A kereskedő azt tervezi, hogy 2025-ig tovább bővíti bio kínálatát és saját márkájának, a Naturgutnak a tizedik évfordulója alkalmából akciót indít.

Fotó: Adobe Stock
Az előző évhez képest csaknem 20%-os bioeladás-növekedéssel a Penny saját adatai szerint lényegesen gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze (5%). Az eladásokat főként a Penny saját márkái húzták. Az bio eladások mintegy 70%-a az élelmiszer-kiskereskedelemben keletkezik.
A Naturgut bio saját márka idén ünnepli tizedik évfordulóját. A Penny tovább kívánja bővíteni kínálatát, minek eredményeképpen a bio árucikkek száma 2025 végére a jelenlegi 500-ról mintegy 600-ra emelkedik.
Ez 20%-os növekedésnek felel meg. Az élelmiszerek többsége hazai termelésből származik. A Penny a Naturlanddal folytatott együttműködéssel további elkötelezettséget vállal Németország iránt. A 2023 februárjától az ennek megfelelően címkézett termékek száma már meghaladta az ötvenet.
– Az a tény, hogy a vásárlók még jelentős infláció idején is a biotermékekhez nyúlnak, határozottan mutatja, hogy a biotermékeknek a megnövekedett árérzékenység ellenére is szilárd helyük van a bevásárlókocsiban. A vásárlók értelmezése szerint a hazai bio három trend szintézisét jelenti: regionális, szezonális és – amennyire lehet – csomagolás nélküli – mondta Philipp Stiehler, a Rewe Group Buying ügyvezetője.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Így tart nyitva a PENNY a március 15.-i hétvégén
A PENNY Magyarország jelentős árfagyasztási intézkedést vezetett be: a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >