Növekszik a biotermékek forgalma a németországi Pennynél

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 30. 09:31

A diszkont Penny 2023-ban közel 20%-kal növelte biotermék-értékesítését. A kereskedő azt tervezi, hogy 2025-ig tovább bővíti bio kínálatát és saját márkájának, a Naturgutnak a tizedik évfordulója alkalmából akciót indít.

Fotó: Adobe Stock

Az előző évhez képest csaknem 20%-os bioeladás-növekedéssel a Penny saját adatai szerint lényegesen gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze (5%). Az eladásokat főként a Penny saját márkái húzták. Az bio eladások mintegy 70%-a az élelmiszer-kiskereskedelemben keletkezik.

A Naturgut bio saját márka idén ünnepli tizedik évfordulóját. A Penny tovább kívánja bővíteni kínálatát, minek eredményeképpen a bio árucikkek száma 2025 végére a jelenlegi 500-ról mintegy 600-ra emelkedik.

Ez 20%-os növekedésnek felel meg. Az élelmiszerek többsége hazai termelésből származik. A Penny a Naturlanddal folytatott együttműködéssel további elkötelezettséget vállal Németország iránt. A 2023 februárjától az ennek megfelelően címkézett termékek száma már meghaladta az ötvenet.

– Az a tény, hogy a vásárlók még jelentős infláció idején is a biotermékekhez nyúlnak, határozottan mutatja, hogy a biotermékeknek a megnövekedett árérzékenység ellenére is szilárd helyük van a bevásárlókocsiban. A vásárlók értelmezése szerint a hazai bio három trend szintézisét jelenti: regionális, szezonális és – amennyire lehet – csomagolás nélküli – mondta Philipp Stiehler, a Rewe Group Buying ügyvezetője.

Lebensmittelpraxis

Kapcsolódó cikkeink