Növekszik a biotermékek forgalma a németországi Pennynél
A diszkont Penny 2023-ban közel 20%-kal növelte biotermék-értékesítését. A kereskedő azt tervezi, hogy 2025-ig tovább bővíti bio kínálatát és saját márkájának, a Naturgutnak a tizedik évfordulója alkalmából akciót indít.
Az előző évhez képest csaknem 20%-os bioeladás-növekedéssel a Penny saját adatai szerint lényegesen gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze (5%). Az eladásokat főként a Penny saját márkái húzták. Az bio eladások mintegy 70%-a az élelmiszer-kiskereskedelemben keletkezik.
A Naturgut bio saját márka idén ünnepli tizedik évfordulóját. A Penny tovább kívánja bővíteni kínálatát, minek eredményeképpen a bio árucikkek száma 2025 végére a jelenlegi 500-ról mintegy 600-ra emelkedik.
Ez 20%-os növekedésnek felel meg. Az élelmiszerek többsége hazai termelésből származik. A Penny a Naturlanddal folytatott együttműködéssel további elkötelezettséget vállal Németország iránt. A 2023 februárjától az ennek megfelelően címkézett termékek száma már meghaladta az ötvenet.
– Az a tény, hogy a vásárlók még jelentős infláció idején is a biotermékekhez nyúlnak, határozottan mutatja, hogy a biotermékeknek a megnövekedett árérzékenység ellenére is szilárd helyük van a bevásárlókocsiban. A vásárlók értelmezése szerint a hazai bio három trend szintézisét jelenti: regionális, szezonális és – amennyire lehet – csomagolás nélküli – mondta Philipp Stiehler, a Rewe Group Buying ügyvezetője.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >Kacskaringós röppályán
Talán örülnének egy kis unalomnak és kiszámíthatóságnak a baromfipiac szereplői,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bio vagy nem bio? ‒ Ne féljünk kérdezni!
Az Unió és a magyar kormány közös törekvése, hogy minél…
Tovább olvasom >Nyolc hónapja töretlen a fogyasztás bővülése, augusztusban 4,1 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 augusztusában…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >