Növekedtek a Tesco értékesítései az első negyedévben
Közzétette első negyedéves értékesítési adatait a Tesco, melyek szerint bár az angol piacon 1%-os növekedést mutatott a cég, ez mégis kisebb csalódást keltett a 1,5%-os elemzői várakozásokhoz képest. A magyar leány értékesítései 3,5%-kal nőttek.
A Tesco első negyedéves értékesítései a brit piacon 1%-os emelkedést mutattak, ami elmarad a Bloomberg 1,5%-os növekedést valószínűsítő elemzői konszenzusától. A áfát és üzemanyag eladásokat nem tartalmazó értékesítési statisztika azonban 0,1%-os visszaesést mutatott.
A csoportszintű (üzemanyag eladások nélküli) értékesítések persze nagyobb dinamikával szolgálnak a Tesco nemzetközi jelenlétének köszönhetően. A növekedés 6,7%-os volt, az azonos alapon nyugvó számok összehasonlításával pedig 1,6%-os. A magyar leány ilyen jellegű értékesítései 3,5%-kal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest.
A Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztói aktivitás továbbra is nyomottnak mondható a hipermarketlánc legtöbb piacán. A közép-európai és thaiföldi régiókban mutatkozott erősebb növekedés az első negyedévben, azonban Angliában és Amerikában is látszanak már a javulás jelei.
A Nomura elemzői szerint a Tesco részvényei továbbra is túl olcsók, ezért vételre ajánlják azokat a jelenlegit 23%-kal meghaladó 500 pennys célárfolyam mellett – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >