Növekedett a csomagolás-hasznosítás
2011-ben is növekedett a csomagolási eredetű hulladékok hasznosítási aránya Magyarországon – áll az Eurostat nemrégiben nyilvánosságra hozott adatai között. A kibocsátott csomagolás 62,9 százalékát hasznosították, ebből mintegy 59,3 százalékot tett ki az anyagában történő hasznosítás, ami közel 8 százalékos növekedést jelent a 2010-es eredményhez képest.
Az Eurostat 27 tagország hivatalos csomagolás hasznosítási adatait közölte, amelyből kiderül, hazánk az EU átlag közelében teljesített 2011-ben. Az anyagában történő hasznosítás, valamint az üveghasznosítás terén számottevő növekedést mutatnak az adatok, a papír és a fém hasznosítás esetében stagnálás, ugyanakkor magas hasznosítási arány figyelhető meg.
A forgalomba hozott csomagolás összesen 62,9 százaléka került hasznosításra, amelyből 59,3 százalék volt az anyagában hasznosítás. Utóbbi csupán néhány százalékkal marad el az EU átlag 63,6 százaléktól.
Az üveghasznosítás 34,6-ról 41,2 százalékra, míg a műanyag-hasznosítás egy százalékponttal, 37,3 százalékra nőtt az előző év adataihoz képest. A hazánkban nagy hagyományokkal bíró papírhasznosítás aránya 94, míg a fémé 83,5 százalék volt.
Hosszabb idősíkot tekintve kitűnik, hogy dinamikus fejlődés mutatkozott a hasznosítási arányok alakulásában: a 2004-es 43,3 százalékról 2011-re 59,3 százalékra nőtt az anyagában hasznosítás, és különösen figyelemre méltó, hogy az üveg hasznosítási aránya 15-ről 42,2, míg a műanyagé 14-ről 37,3 százalékra emelkedett hét év alatt.
A fenti adatok jelzik, hogy a csomagolóipar által életre hívott, és 2003-2011 között működő gyártói felelősségi rendszer képes volt folyamatosan növelni a hasznosítási arányokat, és elérni az EU csomagolás és csomagolási hulladék irányelvében megfogalmazott célkitűzéseket.
(Csomagolási és Anyagmozgatási Szövetség)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >