Növekedett a csomagolás-hasznosítás
2011-ben is növekedett a csomagolási eredetű hulladékok hasznosítási aránya Magyarországon – áll az Eurostat nemrégiben nyilvánosságra hozott adatai között. A kibocsátott csomagolás 62,9 százalékát hasznosították, ebből mintegy 59,3 százalékot tett ki az anyagában történő hasznosítás, ami közel 8 százalékos növekedést jelent a 2010-es eredményhez képest.
Az Eurostat 27 tagország hivatalos csomagolás hasznosítási adatait közölte, amelyből kiderül, hazánk az EU átlag közelében teljesített 2011-ben. Az anyagában történő hasznosítás, valamint az üveghasznosítás terén számottevő növekedést mutatnak az adatok, a papír és a fém hasznosítás esetében stagnálás, ugyanakkor magas hasznosítási arány figyelhető meg.
A forgalomba hozott csomagolás összesen 62,9 százaléka került hasznosításra, amelyből 59,3 százalék volt az anyagában hasznosítás. Utóbbi csupán néhány százalékkal marad el az EU átlag 63,6 százaléktól.
Az üveghasznosítás 34,6-ról 41,2 százalékra, míg a műanyag-hasznosítás egy százalékponttal, 37,3 százalékra nőtt az előző év adataihoz képest. A hazánkban nagy hagyományokkal bíró papírhasznosítás aránya 94, míg a fémé 83,5 százalék volt.
Hosszabb idősíkot tekintve kitűnik, hogy dinamikus fejlődés mutatkozott a hasznosítási arányok alakulásában: a 2004-es 43,3 százalékról 2011-re 59,3 százalékra nőtt az anyagában hasznosítás, és különösen figyelemre méltó, hogy az üveg hasznosítási aránya 15-ről 42,2, míg a műanyagé 14-ről 37,3 százalékra emelkedett hét év alatt.
A fenti adatok jelzik, hogy a csomagolóipar által életre hívott, és 2003-2011 között működő gyártói felelősségi rendszer képes volt folyamatosan növelni a hasznosítási arányokat, és elérni az EU csomagolás és csomagolási hulladék irányelvében megfogalmazott célkitűzéseket.
(Csomagolási és Anyagmozgatási Szövetség)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >