Növekedési pályán a Coca-Cola HBC Magyarország
2016 ismét jó év volt a magyar élelmiszer-kereskedelem számára; tovább bővült a piac 2015-höz képest. Minas Agelidis-szel, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetőjével az üdítőital-szektor és a legnagyobb magyarországi gyártó helyzetét és kilátásait értékeltük.
Cégünknek a tavalyi esztendőben ismét sikerült növekednie, mind az eladott mennyiséget, mind pedig az árbevételt egyaránt feljebb tornáztuk. Árbevételünk az elmúlt két évben átlagosan 6 százalékkal bővült, ami jól mutatja, hogy felpörgött a hazai piac és visszatért a magyar fogyasztók bizalma – foglalta össze az ügyvezető a Coca-Cola HBC Magyarország 2016-os eredményeit.
Mire számít 2017-ben, folytatódhat az elmúlt esztendők növekedési üteme?
– A makrogazdasági környezet kilátásai pozitívak, a vásárlóerő növekszik, a minimálbér-emelés és a járulékcsökkentés pedig újabb lendületet adhat a fogyasztásnak. Meggyőződésem, hogy ezek a trendek visszatükröződnek majd az értékesítési adatokban, nemcsak a kiskereskedelemben, hanem a vendéglátásban is. Azt is be kell ugyanakkor vallanom, hogy az alkoholmentes italszektor az egyik legversengőbb piac, ez pedig folyamatosan változásra, innovációra sarkall minket. Ennek megfelelően cégünknél újrafogalmaztuk a versenyképesség fogalmát: ma már egyszerre kell a költségek optimalizálására törekednünk, a legjobb szolgáltatást nyújtanunk kereskedelmi partnereinknek és a legjobb termékeket fogyasztóinknak. Ez olyan kihívás, amiért érdemes volt Magyarországra jönnöm!
Milyen új termékekre, marketingstratégiára számíthatnak a fogyasztók a Coca-Cola Magyarországtól?
– Folyamatos mozgásban vagyunk, tavaly új kalóriamentes termékekkel jelentünk meg, (Nestea Free, Sprite Zero), valamint új gyümölcslémárkát vezettünk be (Cappy Great Start). Idén januárban pedig igen jelentős változáson ment keresztül zászlóshajó márkánk: az eddig külön brandként kezelt Coca-Cola, Coca-Cola Light és Coca-Cola Zero ezentúl a Coca-Cola termékvariánsaként vásárolható meg. A változás a csomagolástól a reklámfilmekig és a bolti kihelyezésig minden megjelenést érint, továbbá hangsúlyosabban jelennek majd meg a cukormentes Coca-Cola változatok és a kisebb kiszerelések a márkakommunikációs anyagokban.
A vásárlói szokások folyamatosan változnak, a tradicionális „ár és kiszerelés” kommunikáció felől a világ a fogyasztási alkalmakra építő marketing felé mozdul el. Eltökéltek vagyunk abban, hogy fogyasztóinknak minden alkalomra, a nap minden órájában a megfelelő ajánlatot tudjuk biztosítani, márkáink, értékesítési csatornáink, kiszereléseink és áraink összehangolásával.
Az alkoholmentes italok rendkívül széles választékán túl (cégünk 70 különféle termékkel van jelen Magyarországon), 2006 óta prémium szeszes italokat is forgalmazunk. Nagyon büszkék vagyunk ezért arra, hogy hat év közös munka után a Coca-Cola HBC Magyarország és a Rézangyal Kft. még szorosabbra fűzte együttműködését. Első lépésként a Rézangyal pálinka kizárólagos forgalmazói lettünk, de 2017 áprilisától Magyarország egyik kedvenc pálinkájának a márkajogai is hozzánk kerülnek. Azt is elárulhatom, hogy idén egy vadonatúj termékkategóriában is megjelenünk, annak érdekében, hogy még inkább képesek legyünk valamennyi fogyasztási alkalomra, a nap minden órájában terméket ajánlani fogyasztóinknak.
Milyen a magyar piac megítélése európai összehasonlításban?
– Magyarország már most a legnagyobb exportőr a 28 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban, a vállalat teljes exportjának egyharmada Dunaharasztiról és Zalaszentgrótról kerül az európai boltok polcaira. Az egyre nagyobb volumenű kivitel miatt szükségessé vált raktárkapacitásunk bővítése, ezért 2016 végén 2 milliárd forintos beruházást indítottunk el. Cégcsoportunk elkötelezett magyarországi jelenlétének növelése iránt, a közeljövőben várhatóan dunaharaszti központunk bővítésére is sor kerül. Úgy látjuk, hogy az idén bevezetett rendkívül alacsony társasági adó szintén segíthet abban, hogy minél több beruházás érkezzen az országba. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Keresetek – mennyi az annyi?
Az utóbbi hónapok egyik leggyakoribb kérdése, hogy a rendkívül magas…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >