Növekedési pályán a Coca-Cola HBC Magyarország
2016 ismét jó év volt a magyar élelmiszer-kereskedelem számára; tovább bővült a piac 2015-höz képest. Minas Agelidis-szel, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetőjével az üdítőital-szektor és a legnagyobb magyarországi gyártó helyzetét és kilátásait értékeltük.
Cégünknek a tavalyi esztendőben ismét sikerült növekednie, mind az eladott mennyiséget, mind pedig az árbevételt egyaránt feljebb tornáztuk. Árbevételünk az elmúlt két évben átlagosan 6 százalékkal bővült, ami jól mutatja, hogy felpörgött a hazai piac és visszatért a magyar fogyasztók bizalma – foglalta össze az ügyvezető a Coca-Cola HBC Magyarország 2016-os eredményeit.
Mire számít 2017-ben, folytatódhat az elmúlt esztendők növekedési üteme?
– A makrogazdasági környezet kilátásai pozitívak, a vásárlóerő növekszik, a minimálbér-emelés és a járulékcsökkentés pedig újabb lendületet adhat a fogyasztásnak. Meggyőződésem, hogy ezek a trendek visszatükröződnek majd az értékesítési adatokban, nemcsak a kiskereskedelemben, hanem a vendéglátásban is. Azt is be kell ugyanakkor vallanom, hogy az alkoholmentes italszektor az egyik legversengőbb piac, ez pedig folyamatosan változásra, innovációra sarkall minket. Ennek megfelelően cégünknél újrafogalmaztuk a versenyképesség fogalmát: ma már egyszerre kell a költségek optimalizálására törekednünk, a legjobb szolgáltatást nyújtanunk kereskedelmi partnereinknek és a legjobb termékeket fogyasztóinknak. Ez olyan kihívás, amiért érdemes volt Magyarországra jönnöm!
Milyen új termékekre, marketingstratégiára számíthatnak a fogyasztók a Coca-Cola Magyarországtól?
– Folyamatos mozgásban vagyunk, tavaly új kalóriamentes termékekkel jelentünk meg, (Nestea Free, Sprite Zero), valamint új gyümölcslémárkát vezettünk be (Cappy Great Start). Idén januárban pedig igen jelentős változáson ment keresztül zászlóshajó márkánk: az eddig külön brandként kezelt Coca-Cola, Coca-Cola Light és Coca-Cola Zero ezentúl a Coca-Cola termékvariánsaként vásárolható meg. A változás a csomagolástól a reklámfilmekig és a bolti kihelyezésig minden megjelenést érint, továbbá hangsúlyosabban jelennek majd meg a cukormentes Coca-Cola változatok és a kisebb kiszerelések a márkakommunikációs anyagokban.
A vásárlói szokások folyamatosan változnak, a tradicionális „ár és kiszerelés” kommunikáció felől a világ a fogyasztási alkalmakra építő marketing felé mozdul el. Eltökéltek vagyunk abban, hogy fogyasztóinknak minden alkalomra, a nap minden órájában a megfelelő ajánlatot tudjuk biztosítani, márkáink, értékesítési csatornáink, kiszereléseink és áraink összehangolásával.
Az alkoholmentes italok rendkívül széles választékán túl (cégünk 70 különféle termékkel van jelen Magyarországon), 2006 óta prémium szeszes italokat is forgalmazunk. Nagyon büszkék vagyunk ezért arra, hogy hat év közös munka után a Coca-Cola HBC Magyarország és a Rézangyal Kft. még szorosabbra fűzte együttműködését. Első lépésként a Rézangyal pálinka kizárólagos forgalmazói lettünk, de 2017 áprilisától Magyarország egyik kedvenc pálinkájának a márkajogai is hozzánk kerülnek. Azt is elárulhatom, hogy idén egy vadonatúj termékkategóriában is megjelenünk, annak érdekében, hogy még inkább képesek legyünk valamennyi fogyasztási alkalomra, a nap minden órájában terméket ajánlani fogyasztóinknak.
Milyen a magyar piac megítélése európai összehasonlításban?
– Magyarország már most a legnagyobb exportőr a 28 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban, a vállalat teljes exportjának egyharmada Dunaharasztiról és Zalaszentgrótról kerül az európai boltok polcaira. Az egyre nagyobb volumenű kivitel miatt szükségessé vált raktárkapacitásunk bővítése, ezért 2016 végén 2 milliárd forintos beruházást indítottunk el. Cégcsoportunk elkötelezett magyarországi jelenlétének növelése iránt, a közeljövőben várhatóan dunaharaszti központunk bővítésére is sor kerül. Úgy látjuk, hogy az idén bevezetett rendkívül alacsony társasági adó szintén segíthet abban, hogy minél több beruházás érkezzen az országba. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >