Nőtt az euróövezeti infláció
Júniusban a várakozásokkal ellentétben nőtt az euróövezeti infláció az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett kimutatása szerint.
Az euróövezetben júniusban 1,3 százalékra emelkedett az infláció a májusi 1,2 százalékról. Tavaly júniusban 2,0 százalékon állt a fogyasztói árak éves emelkedésének üteme.
A piacok az Eurostat előzetes kalkulációjával megegyező 1,2 százalékos inflációt vártak.
A júniusi euróövezeti inflációhoz a szolgáltatások árának emelkedése 0,73 százalékponttal járult hozzá, az élelmiszerek, alkohol és dohánytermékek áremelkedése 0,30 százalékponttal, az energiaárak emelkedése 0,17 százalékponttal, a nem energia jellegű iparcikkeké pedig 0,07 százalékkal.
Az Európai Unióban 1,6 százalék, a májusival megegyező inflációt mutattak ki júniusban. Egy évvel korábban 2,1 százalék volt az éves áremelkedés.
A fogyasztói árak legkisebb éves emelkedését Görögországban regisztrálták júniusban, 0,2 százalékosat. Cipruson 0,3 százalék, Dániában és Horvátországban pedig 0,5 százalék éves áremelkedést mutattak ki.
A legmagasabb inflációt Romániában regisztrálták, 3,9 százalékosat, Magyarországon pedig a második legmagasabbat, 3,4 százalékosat. Lettország 3,1 százalékos éves áremelkedéssel harmadik lett a júniusi inflációs rangsorban.
Az előző havi inflációhoz képest az éves áremelkedés mértéke júniusban az EU tizenhét tagországában csökkent, egy tagországban nem változott, kilencben pedig emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >